• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Impossible d'ouvrir indesign 2019 ou 2020

New Here ,
Aug 19, 2020 Aug 19, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je n'arrive pas a ouvrir indesign après installation, Acces refusé, car je ne dispose pas des droits apparement pfff, j'ai regardé et pourtant si, je comprends pas, avez vous eu ce probleme ?

 

Merci

TOPICS
How to

Views

383

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Aug 19, 2020 Aug 19, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Quelle version de système ? Quel est EXACTEMENT le message d'erreur ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 19, 2020 Aug 19, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour jmlevy,

 

Je suis sous windows 10 avec la derniere version de indesign 2020 j'ai essayé avec la 2019 pareil, voici les captures d'ecrans

 

2020-08-19_20-33-22.jpg2020-08-19_20-34-07.jpg2020-08-19_20-34-58.jpg2020-08-19_20-35-39.jpg

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Aug 19, 2020 Aug 19, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Je ne suis pas assez calé sur les sytèmes Windows pour donner une réponse certaine. Il n'y a pas de sous-dossiers à l'intérieur dont les droits ne seraient pas bons ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 19, 2020 Aug 19, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Meme problème avec les 2 versions d'indesign - il ne s'ouvre pas - rapportssss tous envoyé a L'adobe - 😉

je suis sur 10.15.6

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Aug 19, 2020 Aug 19, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Quel message d'erreur ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 19, 2020 Aug 19, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Pas de message d'erreur - il reste innactif - mais par contre obliger d'aller dans forcer a quitter -

j'ai réussi le récuperer en virent tout les logiciels de la suite (et tout ce qui se nomme adobe sur mon ordi) et en réparrant en réparant l'appli créative cloud.

Je croise les doigts pour que cela tienne

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Aug 21, 2020 Aug 21, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi All,

 

Sorry to hear about your experience. These issues occur due to permission issues. I'd recommend using steps below to fix the permission issues:

1. For Windows:

Please login to Hidden Admin account (https://www.youtube.com/watch?v=EfbMs3w-Z3s&t=53s). Check how the application works there. If it works fine there, then it could be related to permission errors. Follow these steps to repair permission errors:  

Perform this procedure on each of the following folders: 

 

  • Open the File Explorer window. Click the View tab, and then select Hidden items. 
  • Navigate to C:\Users\<user>\AppData\Local\Adobe InDesign 
  • In File Explorer, right-click the folder InDesign and choose Properties. 
  • Click the Security tab, and then click Edit to set permissions. 
  • In the Permissions dialog, select your user name. In the Permissions area, deselect the Deny check box. 
  • Click OK twice. 
  • Then go to C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Adobe InDesign 
  • Perform the same procedure again. 
  • Launch Adobe InDesign.

 

2. For Mac:

Please login to root account (https://support.apple.com/en-in/HT204012). Check how application works there. If it works fine there, then it could be related to permission errors. Follow these steps to repair permission errors: 

  • Go to Terminal (Go Utilities Terminal.app) 
  • Execute the following command on terminal to provide permission: 
    • sudo chmod -R 777 /Users/<user>/Library/Preferences/Adobe InDesign 
    • sudo chmod -R 777 /Users/<user>/Library/Caches/Adobe InDesign 
    • sudo chmod -R 777 /Users/<user>/Library/Application Support

 

Let us know if it helps.

 

Regards,

Ashutosh

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 31, 2020 Aug 31, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Désolée mais rien ne marche de tout ce que vous m'avez fait faire

J'ai tout desinstallé, et réinstallé (les logiciels adobe + app creative cloud) mais rien ne marche

je ne peux pas me servir des logciels !!!!

ils s'ouvrent mais je ne peux creer ou ouvrir un fichier

merci de me donner une solution qui marche

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Aug 31, 2020 Aug 31, 2020

Copy link to clipboard

Copied

ils s'ouvrent mais je ne peux creer ou ouvrir un fichier

Que se passe-t-il quand tu essaies d'ouvrir un fichier existant ou d'en créer un nouveau ? Il y a un message d'erreur ?

 

merci de me donner une solution qui marche

Tu ne t'adresses pas au support d'Adobe, mais à des utilisateurs d'InDesign qui s'efforcent d'apporter de l'aide…

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Sep 01, 2020 Sep 01, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Désolée je pensais que c'était un support - je m'excues

En fait pour illustrator il s'agit de GPU des que je le désactive dans les préférences mon logiciels marche par contre tous mes raccourcis sont erronés - du style Pomme - Shift- O - me fait ouvrir un nouveau document et non vectorier mon texte - quand j'appui sur shift pour selectionner plusieur objet ca ne marche pas… 

Pour indesign il s'ouvre et au bout de 30s la roue chromatique se met a tourner et la plus rien 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Sep 01, 2020 Sep 01, 2020

Copy link to clipboard

Copied

La première chose à faire est de réinitialiser les préférences. Il faut relancer l'application tout en appuyant simultanément sur Maj, Ctrl, Alt [Windows], Maj, Ctrl, Alt et Cmd [Mac] jusqu'à l'apparition du message demandant confirmation.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Sep 03, 2020 Sep 03, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour et merci de votre réponse… mais cela ne marche pas 😕

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Sep 03, 2020 Sep 03, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Il y a bien le message demandant confirmation ?

Capture d’écran 2020-09-03 à 20.35.08.jpg

 

Sinon, tu as essayé cette solution ?

https://helpx.adobe.com/fr/creative-cloud/kb/cc-cleaner-tool-installation-problems.html

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Sep 03, 2020 Sep 03, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Oui oui j'ai bien eu le message 😉

non pas du tout je vais de se pas essayer creative cloud cleaner

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Sep 03, 2020 Sep 03, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bon ben je viens de faire et ca ne marche tourjours pas 😞

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Sep 04, 2020 Sep 04, 2020

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

ca ne marche tourjours pas 

Il faut donner plus de détails. Que se passe-t-il ? 

En ce qui concerne Illustrator et le GPU, j'ai vu sur un autre forum que quelqu'un expliquait que l'activation du GPU dans InDesign désactivait temporairement (de quelques dizaines de secondes à quelques minutes) les raccourcis clavier. 

Revenons à InDesign : 

  • tu as bien la dernière version (15.1.2) ?
  • tu peux lancer l'application mais la roue de couleur tourne dès que tu lances InDesign ? C'est ça ?
  • tu peux créer un nouveau fichier ou pas ?
  • combien de RAM a ta machine ?
  • tu as installé des plugin particuliers ?
  • tu n'as pas trop de polices activées ?
  •  

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines