• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Notes de bas de page disparues

New Here ,
Dec 07, 2019 Dec 07, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je réalise la mise en page d'ouvrages scientifiques, qui ont donc très souvent des notes de bas de page en grand nombre. J'ai cependant remarqué que certaines disparaissent sans raison.
Elles sont bien dans le fichier mais invisibles et intangibles, puisque le corps de texte prend leur espace.
Pour les faire réapparaître je dois aller chercher l'appel de note dans le texte, sélectionner atteindre le texte de la note et modifier la texte de la note, ajouter un espace suffit généralement.
Mon problème est que lorsque cela se produit, cela se produit également lors de l'exportation en pdf et cela peut être une grave erreur si ce phénomène se produit sur les fichiers d'impression.

Est-ce qu'un réglage ou une astuce permettrait d'éviter ça ? Histoire que je n'aie pas à vérifier plusieurs fois l'intégrité de l'intégralité de mes ndbp ?
En vous remerciant,

TOPICS
Bug , Import and export , Print

Views

1.1K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 07, 2019 Dec 07, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Hello, tout d'abord un petit coup d'oeil sur ce lien pour voir si quelquechose aurait été mal réglé : https://helpx.adobe.com/fr/indesign/using/footnotes.html

 

Ensuite il faudrait une capture d'écran ou une petite vidéo qui décrive le problème. Ou si c'est possible une partie du fichier sur lequel il serait possible de tester.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Dec 08, 2019 Dec 08, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

 

J'ai trouvé une occurence, donc voici un petit lien vidéo :

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Dec 26, 2019 Dec 26, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

 

Sorry about the delay. I am hopeful that the issue was fixed. Feel free to let us know if you still need assistance.

 

Regards,

Srishti

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 24, 2020 Aug 24, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

 

Je rencontre le même problème de notes de bas de page qui disparaissent. Avez-vous trouvé une solution ?

Merci d'avance.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Guide ,
Aug 24, 2020 Aug 24, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 24, 2020 Aug 24, 2020

Copy link to clipboard

Copied

It is indeed the same problem, but neither I nor nobody in your link did find any solution for this...

The new version of ID seems to not having this issue no more though. Thx for your answer

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Guide ,
Aug 24, 2020 Aug 24, 2020

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

In fact there is no solution so far.

Adobe engineers are reviewing this issue.

Take a look here

https://indesign.uservoice.com/forums/601180-adobe-indesign-bugs/suggestions/38832532--performance-f...

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines