Highlighted

Polices variables

New Here ,
Nov 18, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,
J'ai bien chercher partout et j'ai suivi les recommandations pour trouver des polices variables dans Adobe Font, quand je tape "variable" dans le menu de recherche aucune police ne m'est proposée.
Je suis avec Indesign 2020. Je ne comprend pas.
Merci d'avance si quelqu'un peut m'éclairer.

TOPICS
Print, Type

Views

58

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Polices variables

New Here ,
Nov 18, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,
J'ai bien chercher partout et j'ai suivi les recommandations pour trouver des polices variables dans Adobe Font, quand je tape "variable" dans le menu de recherche aucune police ne m'est proposée.
Je suis avec Indesign 2020. Je ne comprend pas.
Merci d'avance si quelqu'un peut m'éclairer.

TOPICS
Print, Type

Views

59

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Nov 18, 2020 0
Adobe Employee ,
Nov 18, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

Thanks for reaching out. Would you mind sharing the exact version of the OS & InDesign? Also, please share if you are looking for a specific font.

I'd also recommend checking out this help article to know how you can use variable fonts in InDesign. Hope it helps.

Regards,

Ashutosh

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Nov 18, 2020 0
New Here ,
Nov 19, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi,
I'm on Mac OS X Catalina 10.15.3 And I'm using Indesign CC 2020 15.1.2. It doesn't work neither on Indesign 2021.

I read the help article and it doesn't help me.
🙂

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Nov 19, 2020 0
Adobe Community Professional ,
Nov 19, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Adrien said:

"It doesn't work neither on Indesign 2021.
I read the help article and it doesn't help me."

Hm. And why is your answer marked as the correct one?

Regards,
Uwe Laubender

( ACP )

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Nov 19, 2020 0
New Here ,
Nov 20, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,
Je pense que c'est une erreur de manipulation. Toujours est-il que je n'ai pas de réponse à mon interrogation. Mes étudiants pour la plupart ont le même problème. Ça marche pour certains mais la majorité n'a pas accès aux polices variables. Par exemple si je veux choisir la "Acumin variable" celle-ci n'est pas disponible.

Je ne comprends toujours pas.
Merci d'avance

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Nov 20, 2020 0
New Here ,
Nov 20, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Je ne sais pas comment il faut faire pour marquer une réponse comme "non correcte"

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Nov 20, 2020 0
jmlevy LATEST
Adobe Community Professional ,
Nov 20, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, j'ai corrigé de façon à ce que la mention « réponse correcte » n'apparaisse plus

[modérateur]

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Nov 20, 2020 2