Highlighted

Probleme mise à jour fusions de données Indesign

New Here ,
Nov 20, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 

j'ai fait un document avec fusions de données, malheureusement quand je mets à jour mes données dans ma source .txt, cela ne les prend pas en compte dans mon indesign. Il voit bien que le fichier a été modifié, j'ai le panneau attention dans les liens, mais quand je mets à jour, rien ne se passe, c'est comme s'il ne faisait pas la liaison entre les balises et le rendu final. Qu'elqu'un pour m'aider car c'est quand meme la raison de l'utilisation  de cette fonction ;). Merci.

TOPICS
Bug, Import and export, Publish online

Views

13

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Probleme mise à jour fusions de données Indesign

New Here ,
Nov 20, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 

j'ai fait un document avec fusions de données, malheureusement quand je mets à jour mes données dans ma source .txt, cela ne les prend pas en compte dans mon indesign. Il voit bien que le fichier a été modifié, j'ai le panneau attention dans les liens, mais quand je mets à jour, rien ne se passe, c'est comme s'il ne faisait pas la liaison entre les balises et le rendu final. Qu'elqu'un pour m'aider car c'est quand meme la raison de l'utilisation  de cette fonction ;). Merci.

TOPICS
Bug, Import and export, Publish online

Views

14

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Nov 20, 2020 0
Adobe Community Professional ,
Nov 20, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi Malika0D44,

hm… If you updated your data source file, best do a new, fresh template document for a new data merge template.

You could also remove a linked data source file from the Links panel and load a new or changed data source file through the Data Merge panel to your template document.

Have the Links panel open. Also the Hyperlinks panel.

Some other strategies:

[1] Never create data merge placeholders on a master page, do the placeholders only on a document page.

( Unless you are sure, that you want to create XML tags during the merge process. )

[2] Before a data merge always save the template document.

[3] After a data merge never save the template document, just close it unsaved.

So you can do the next merge with an unchanged template document.

Regards,
Uwe Laubender

( ACP )

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Nov 20, 2020 0