• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Probleme mise à jour fusions de données Indesign

New Here ,
Nov 20, 2020 Nov 20, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 

j'ai fait un document avec fusions de données, malheureusement quand je mets à jour mes données dans ma source .txt, cela ne les prend pas en compte dans mon indesign. Il voit bien que le fichier a été modifié, j'ai le panneau attention dans les liens, mais quand je mets à jour, rien ne se passe, c'est comme s'il ne faisait pas la liaison entre les balises et le rendu final. Qu'elqu'un pour m'aider car c'est quand meme la raison de l'utilisation  de cette fonction ;). Merci.

TOPICS
Bug , Import and export , Publish online

Views

206

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Nov 20, 2020 Nov 20, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi Malika0D44,

hm… If you updated your data source file, best do a new, fresh template document for a new data merge template.

You could also remove a linked data source file from the Links panel and load a new or changed data source file through the Data Merge panel to your template document.

 

Have the Links panel open. Also the Hyperlinks panel.

 

Some other strategies:

[1] Never create data merge placeholders on a master page, do the placeholders only on a document page.

( Unless you are sure, that you want to create XML tags during the merge process. )

 

[2] Before a data merge always save the template document.

 

[3] After a data merge never save the template document, just close it unsaved.

So you can do the next merge with an unchanged template document.

 

Regards,
Uwe Laubender

( ACP )

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 30, 2020 Nov 30, 2020

Copy link to clipboard

Copied

hi, i tried your solutions but it doesn't work. I have to do it from the original template not from the document already merged, therefor i have to do all the correction again and again... HELLPP

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Nov 30, 2020 Nov 30, 2020

Copy link to clipboard

Copied

You may have misunderstood what I suggested. I said:
"best do a new, fresh template document for a new data merge template."

 

Regards,
Uwe Laubender

( ACP )

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Dec 16, 2020 Dec 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

hello, yes this is a possibility but excel does not handle line feeds and accents. So I have to redo this at each merge. I don't understand why it doesn't update my text modifications...

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 16, 2020 Dec 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hello, on va essayer de trouver la solution. d'abord est ce possible d'avoir quelques infos comme le systeme, la version d'Indesign ... pour voir dans un premier temps s'il n'y a pas une mise à jour à faire.

Ensuite est ce que la fusion de données fonctionne sur un nouveau document, peut importe la mise en page, c'est juste pour voir si la fusion se fait.

Mais tout d'abord, je crois qu'une remise à zéro des préférences pourrait régler le problème.

  • (Windows) Lancez InDesign et appuyez sur les touches Maj+Ctrl+Alt. Cliquez sur le bouton Oui lorsque vous êtes invité à supprimer vos fichiers de préférences.

  • (Mac OS) Lancez InDesign tout en appuyant sur les touches Maj+Option+Commande+Contrôle. Cliquez sur le bouton Oui lorsque vous êtes invité à supprimer vos fichiers de préférences.

 

https://helpx.adobe.com/fr/indesign/user-guide.html/fr/indesign/using/setting-preferences.ug.html

 

Donc bien sauvegarder les espaces de travail, scripts et autres par sécurité et ensuite remettre à zéro les préférences.

 

Laisse nous savoir si ça fonctionne et en attendant je regarde ce qui pourrait poser problème.

 

Est. ce possible d'avoir le fichier ? ou au moins quelques captures d'écran.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines