• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

état métadonnées

New Here ,
Dec 16, 2021 Dec 16, 2021

Copy link to clipboard

Copied

des photos ont un accès en lecture seule et ne veulent pas se sauvegarder

TOPICS
Windows

Views

92

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 23, 2021 Dec 23, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Please provide a bit more info - OS - version of Lightroom Classic etc.

 

This could be a permissions problem encountered after an OS update. If that is the case and you are on a mac you will need to give Lightroom - Full Disk Access as well as Files and Folders... this is accomplished in your System Preferences > Security and Privacy tab.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Dec 26, 2021 Dec 26, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

J'utilise LrC Adobe photoshop Lightroom Classic Vs 11.1 et Windows 11 Pro dans un nouvel ordi. J'ai importé ma banque de 30000 photos et j'en ai quelques-unes qui ont un symbole de trois barres horizontales et le signe d'exclamation qui apparait au haut-droit des photos .

SI je clique à gauche sur le symbole, on me dit :"ereur indéterminée s'est produite lors de l'écriture des métadonnées"

Si je réessaie d'importer les métadonnées, rien ne se produit et on retourne au tableau précédent.

Si j'essaie d'importer les paramètres depuis le disque, je perds les métadonnées que je viens d'assigner à la photo et toutes les métadonnées sont effacées.

Donc pour certaines photos il n'y a pas de moyens de sauvegarder ses métadonnées sans que le symbole des trois barres disparaisse. 

 

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines