4K Videowiedergabe extrem Schlecht (Video stockt), keine GPU Decodierung.

New Here ,
Jun 28, 2022 Jun 28, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hallo Communitiy,

ich habe folgendes Problem, und zwar Stockt die 4K Videowiedergabe extem in Lightroom Classic.

Andere Videos, mit niedrigerer Auflösung laufen noch normal.

Mir ist aufgefallen das Lightroom Classic generell Videos über die CPU Decodiert, und ich bin mir nicht ganz sicher ob das so korrekt ist.

Und zwar werden die Videos anscheinend alle über die dynamiclinkmediaserver.exe wiedergegeben und decodiert.

Das neue Cloud basierte Lightroom hingegen Decodiert Videos über die GPU, und da Stocken 4K Videos nicht.

Ich habe davon mal ein Video auf YouTube hochgeladen, das könnt ihr euch ja mal ansehen.

https://youtu.be/aUFM3Kq4rtM

Ich würde mich freuen wenn mich disbezüglich jemand aufklären könnte, und bedanke mich schon mal im vorraus für die Hilfe.

TOPICS
Windows

Views

16

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Jul 02, 2022 Jul 02, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Video is LR Classic's stepchild -- it's had problems with importing, playback, and metadata since video was introduced in LR 3.  It's definitely not been a priority for Adobe.

I work around the issue by using the default video player configured on my system.  To invoke it:

- Right-click the video thumbnail in Library and do Show In Explorer.  Double-click the video to play it from there.

- Use the Open command of the Any File plugin (the Open command is free).  Assign a keyboard shortcut to Open (on Mac, I use Ctrl + O).  The web page for the plugin explains how to assign a keyboard shortcut on Windows.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines