Anwendung von Backups

Explorer ,
Jan 23, 2022 Jan 23, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LrC, WIN 10

Ich habe beim Import einen Fehler gemacht. Kann ich durch das Aufrufen eines Backups auf einen früheren Stand zurückgehen und dadurch den Fehler unngeschehen zu machen?

Wann ja, wie muss ich vorgehen?

TOPICS
Cross-app workflows , Windows

Views

61

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 2 Correct answers

LEGEND , Jan 24, 2022 Jan 24, 2022
Close Lightroom CLassic Find a recent backup before the mistake. Unzip the backup catalog file. Copy this unzipped backup catalog file to the folder where the  current catalog file lives and paste it into that folder, thereby overwriting the current catalog which has the mistake. (You might want to make a copy of the current catalog just in case) Open Lightroom Classic, then import the photos.

Translate

Translate
Explorer , Jan 24, 2022 Jan 24, 2022
Herzlichen Dank!

Translate

Translate
LEGEND ,

Copy link to clipboard

Copied

From the translation to English

I made a mistake while importing.

What mistake?

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Explorer ,

Copy link to clipboard

Copied

Ich habe CR2-Dateien vergessen in DNG zu wandeln und habe diese importiert.

Als ich den Fehler bemerkte, habe ich alle markiert und (Foto: Foto aus Katalog entfernen) aus dem Katalog entfernt.

Nun werden sie zwar in meiner ext. Master-Platte angezeigt, aber erneut importieren kann ich diese Daten nicht. Deshalb wollte ich ein Backup ausführen lassen und die Daten, diesmal als DNG, importieren.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
LEGEND ,

Copy link to clipboard

Copied

Why can't you import the data? What happens? What is the error message?

You could use a recent backup from before you made the mistake, and then import the photos properly.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Explorer ,
Jan 24, 2022 Jan 24, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Wie geht das? Was muss ich tun?

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
LEGEND ,

Copy link to clipboard

Copied

1. Close Lightroom CLassic
  2. Find a recent backup before the mistake.
  3. Unzip the backup catalog file.
  4. Copy this unzipped backup catalog file to the folder where the  current catalog file lives and paste it into that folder, thereby overwriting the current catalog which has the mistake. (You might want to make a copy of the current catalog just in case)
  5. Open Lightroom Classic, then import the photos.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Explorer ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Herzlichen Dank!

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines