LRC 11 unter Win 11- Bibliothek Rasterfotos werden nicht angezeigt

New Here ,
Nov 12, 2021 Nov 12, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hallo,
ich habe LRC 11 unter Win 10 pro installiert und alles lief prima! Auch LR 10 war problemlos!
Dann habe ich Win 10 auf Win 11 upgradet.
Seitdem wird im Modul Bibliothek und in der Rasteransicht nichts gezeigt, nur graue Kästchen. Auch im Modul Entwicklung werden die Fotos nur in Lupenansicht gezeigt aber nicht im Raster. Auf den zweiten Bildschirm ist nur schwarze Fläche (Lupe). Die Fotos sind aber im Katalog vorhanden und sind unbeschädigt.
1. Ich habe den Katalog optimiert.
2. Neuen Katalog erstellt, beim Import werden keine Vorschau gezeigt. Nur graue Kästchen in Anzahl der Originalbilder.
3. LR habe ich deinstalliert und wieder neu installiert!
4. Grafikkartentreiber v. Nvidia aktualisiert. Der ist auf dem neuesten Stand.

5. Farbprofil in wim auf Standard sRGB gesetzt. 
Alles hat nichts gebracht.

Irgend eine Lösung?

Gruß

TOPICS
Windows

Views

39

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,
Nov 13, 2021 Nov 13, 2021

Copy link to clipboard

Copied

@WaSa wrote:

I installed LRC 11 under Win 10 pro and everything went great! LR 10 was also problem-free!

Then I upgraded Win 10 to Win 11.

Since then, nothing has been shown in the Library module and in the grid view, only grey boxes. Also in the development module, the photos are only shown in magnifying glass view but not in the grid. On the second screen is only black area (magnifying glass). However, the photos are available in the catalogue and are undamaged.

1. I have optimized the catalog.

2. New catalog created, no preview is shown during import. Only gray boxes in number of original images.

3. I uninstalled LR and reinstalled it again!

4. Updated graphics card driver from Nvidia. It is up to date.

5. Color profile in wim set to standard sRGB.

Everything has brought nothing.

Any solution?

This is is a symptom of a defective monitor profile. Are you sure that sRGB is set as monitor profile?

There are several variants of sRGB, you have to use sRGB IEC61966-2.1

Also, color management in Windows 11 is broken, causing  Library and Develop to display different colors.  I don't know if this is part of, or causing your problem, but it might.

There are apparently some workarounds for this.

First of all, make sure that HDR is turned off in Windows display settings.

Then follow the instructions in the last post here: https://techcommunity.microsoft.com/t5/windows-insider-program/many-applications-don-t-inherit-displ...

and set the Device profile to the same as the monitor profile.

There is no guarantee that this provides for proper color management, so my advice is to go back to Windows 10.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 13, 2021 Nov 13, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hallo,

ich habe tatsächlich das richtige  sRGB IEC61966-2.1 installiert und dies als Strandard definiert. Es hat aber nicht gereicht.

Ich habe dann alle Profile v. Eizo-Bildschime gelöscht. Tatsächlich wurden danach die Bilder in allen Bereichen wieder erscheimt. daher gehe ich von der richtigen Annahme aus, dass Farbverwaltung und Farbprofile die Verursacher sind.

Leider friert LRC immer wieder ein und erscheint nach einer Weile die Fehlermeldung "ein unerwarteter Fehler" und das Programm wird geschlossen.

Ich werde leider zu WIN 10 zurück gehen müssen , da aus meiner Sicht einzig und allein eine Frage der Kompatibilität der LRC 11 und WIN 11 ist. Vielleicht wird in Laufe der Zeit das Problem gelöst.

Danke!

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines