Copy link to clipboard
Copied
Bonjour,
Dans le module développement je n'ai plus accès aux paramètres prédéfinis de base de LRC NB Couleur crés par LRC lors de l'installation. Je suis sous Windows 11.
J'importe mes photos ( format RAW) avec un profil Adobe neutre.
Si quelqu'un à une idée pour les réinstaller, je suis preneur.
Bonne journée.
Louis
Perhaps your screenshot is misleading me, perhaps some words describing what you are showing could have helped, but:
Paramètres prédéfinis de l'utilisateur
User Presets
So not Adobe standard presets. Not from Adobe. Not installed when you install LrC.
Now if the actual Adobe presets are not showing up. If you scroll up (or down?) and they are not shown, then click on that + symbol and select Manage.
Copy link to clipboard
Copied
Please advise the actual version number of Lightroom Classic you are using and also your Operating System.
Copy link to clipboard
Copied
Copy link to clipboard
Copied
Copy link to clipboard
Copied
Can you post a screenshot of what you are referring to?
Copy link to clipboard
Copied
Copy link to clipboard
Copied
So that would be a third party preset you downloaded from some provider?
Copy link to clipboard
Copied
Yes, but the problem is that I no longer have the presets LRC installed by default when installing the software
Copy link to clipboard
Copied
Copy link to clipboard
Copied
Perhaps your screenshot is misleading me, perhaps some words describing what you are showing could have helped, but:
Paramètres prédéfinis de l'utilisateur
User Presets
So not Adobe standard presets. Not from Adobe. Not installed when you install LrC.
Now if the actual Adobe presets are not showing up. If you scroll up (or down?) and they are not shown, then click on that + symbol and select Manage.
Copy link to clipboard
Copied
Thank you for your help. I was able to reinstall some presets.
I think I must have deleted the old Adobe presets by mistake.
Thank you again.
Louis