• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
3

Macbook Pro 13 2017 Lüfter dreht hoch in LRC

New Here ,
Jan 16, 2024 Jan 16, 2024

Copy link to clipboard

Copied

Hallo,

sowie ich LrC auf meinem Macbook öffne und mit der Bildbearbeitung beginne, dreht der Lüfter enorm hoch. Das System wurde aus diesem Grunde bereits komplett neuaufgesetzt und somit alles frisch installiert. SMC und PRAM Reset brachten keine Änderung. Der Cache in LrC ist auf 15 GB hochgeschraubt. Katalog und Bilder sind auf der internen SSD.

Ein Hardware Defekt liegt auch nicht vor.

Alle anderen rechenintensiven Softwaren wie Ableton Live laufen ohne große Lüfter Rabatz.

Könnte mir bitte jemandweiterhelfen ?

Besten Dank und Grüße

Chris

TOPICS
macOS

Views

53

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Jan 16, 2024 Jan 16, 2024

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Fans running is almost always a hardware issue, not a software issue. The fans run because of a buildup of heat in the case, the heat coming from the CPU and GPU, and this heat happens because LrC and plenty of other software puts a lot of stress on the hardware. There are many discussions about this in Mac forums, it has nothing to do with Lightroom Classic. You need to make sure all air vents are vaccuumed out and clear, and that the computer case air vents are not blocked by a wall or by furniture. You might want to get a laptop cooling device like this one: https://www.dpreview.com/forums/post/65523199

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines