• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Problème importation des photos

Community Beginner ,
Sep 18, 2022 Sep 18, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Impossible d'importer mes photos. J'ai essayé plusieurs cas, différents formats RAW, différents supports sources et cibles, différentes versions de LrC. Rien n'y fait. L'import se lance mais la barre de chargement reste fix au début. Après ça, quand j'annule l'import, LrC plante. Une solution ?

Je suis sur MacOS Big Sur

TOPICS
macOS

Views

360

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Beginner , Sep 26, 2022 Sep 26, 2022

J'ai résolu mon problème mais je ne pourrais pas te dire ce qui a marché pour moi. 

J'ai installé la dernière version macOS + LrC. J'ai mis à jour le catalogue + redéfini le dossier d'import (exactement le même qu'avant mais en le sélectionnant manuellement depuis la racine)

Votes

Translate

Translate
LEGEND ,
Sep 18, 2022 Sep 18, 2022

Copy link to clipboard

Copied

And have you made sure MACOS is allowing LrC full disk access?

 

https://community.adobe.com/t5/lightroom-classic-discussions/quick-tips-how-to-give-full-disk-access...

not sure if the following is the correct link gor French

https://helpx.adobe.com/fr/lightroom-classic/help/allow-permissions.html

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Sep 18, 2022 Sep 18, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Yes LrC has full disk acces. I updated to macOS Montera but nothing changed 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Sep 18, 2022 Sep 18, 2022

Copy link to clipboard

Copied

In the import screen, over on the right, make sure that the destination is a valid drive, a valid folder. LrC usually remembers what that was set to on a previous import. If that destination was altered , then LrC can try to import to a wrong (failed) location, sometimes not giving an error message.

 

If your import method is set to ADD, you may still have this issue even though LrC should not be using destination, in that case, change to Copy or Copy as DNG, adjust the destination, perhaps import one image, then return to import, change back to Add, test.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Sep 20, 2022 Sep 20, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je rencontre le même problème. J'ai donné les permissions sur tous les disques, LRC n'importe plus les photos d'où qu'elles viennent : de l'appareil photo comme de disques durs externes. L'importation se lance très birèvement en haut à gauche, puis disparaît aussitôt. Un message Chargement se met à tourner… et rien ne se passe, rien du tout à part ce message Chargement. Je n'arrive pas à résoudre le problème, j'aurais besoin d'une aide rapide svp. Je vous joins la capture écran de ma configuration. Pour LRC je suis à jour de la dernière version. Merci

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Sep 26, 2022 Sep 26, 2022

Copy link to clipboard

Copied

J'ai résolu mon problème mais je ne pourrais pas te dire ce qui a marché pour moi. 

J'ai installé la dernière version macOS + LrC. J'ai mis à jour le catalogue + redéfini le dossier d'import (exactement le même qu'avant mais en le sélectionnant manuellement depuis la racine)

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 25, 2023 Apr 25, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Bonjour,

J'avais à peu de chose près le même problème. Je n'arrivais plus à importer correctement des photos à partir d'une carte mémoire. Les photos étaient bien importées sur le disque, mais n'apparaissaient pas correctement dans le catalogue. Seules les vues miniatures étaient visibles, mais lorsque je cliquais sur une vignette, LR plantait.

Des redémarrages de mon Mac n'ont pas amélioré les choses.

La solution : j'ai dû faire 2 ou 3 optimisations du catalogue (menu fichier) pour que les choses rentrent dans l'ordre.

Donc, si vous avez un problème de cet ordre, faites une ou plusieurs optimisations du catalogue. En ce qui me concerne, ça a marché.

J'espère vous voir été utile. Joindre l'assistance Adobe est une autre paire de manches. Je n'ai pas réussi.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 08, 2022 Nov 08, 2022

Copy link to clipboard

Copied

 

I still have the same problem, impossible to import neither from my camera nor from a folder. 
Tried Copy changing destination folder, gave full disk access…nothing done.
LRC crashes, and does not import any photos. Do you have another solution ?
My OS version is Ventura, and LRC is up to date Thank you for your help

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines