Copy link to clipboard
Copied
Bonjour.
la derniere mise a jour de lightroom classic 14.5.1 ne m'est pas proposée, et j'ai beau faire, je ne trouve pas la solution. Autre probleme, ma sauvegarde de catalogue m'est depuis peu systematiquement refusé. merci pour votre aide
Copy link to clipboard
Copied
I can think of two possible reasons for not being able to download 14.5.1.
There are many threads here in the Lightroom Classic forum about Catalog backup problems. I suggest you search for them. Please also tell us the exact unedited words you see in the error message (even if the error message is not in English).
Copy link to clipboard
Copied
Thanks for you answer. Le numero actuel est catalog-v13-3Ircat
Pour mon propleme de sauvegarde de catalogue le message que je recois est le suivant :
Lightroom n'a pas réussi à sauvegarder le catalogue “Lightroom Catalog-v13-3”.
Veuillez vérifier vos permissions sur les dossiers et vous assurer que vous disposez de suffisamment d'espace sur votre disque de sauvegarde et de votre disque de catalogue principal."
J'ai vérifié mes permissions et c'est ok. Et pour l'espace je pense en avaoir assez.
Merci de votre aide
Copy link to clipboard
Copied
That is the name of your catalog, which is not what I asked for. I want to know the version NUMBER of Lightroom Classic AND the version NUMBER of your operating system. TO find the version NUMBER of your Lightroom Classic, go to Help->System Info and it is in the location shown
Copy link to clipboard
Copied
OK, the information systme is the following one : Version Lightroom Classic: 14.5.1 [ 202508231203-c2638d01 ]
which means that i am ok in terms of updates ?
THats a good news, thanks a lot.... for my second problem (la sauvegarde de mon catalogue est impossible), que puis je faire ? Merci encore de votre efficacité
Copy link to clipboard
Copied
thenexact words for my catalogue sauvegarde probleme is the followinf ones : "
Veuillez vérifier vos permissions sur les dossiers et vous assurer que vous disposez de suffisamment d'espace sur votre disque de sauvegarde et de votre disque de catalogue principal."
Copy link to clipboard
Copied
The English version of that error message is:
Please check your permissions on the folders and make sure you have enough space on your backup disk and master catalog disk.
Did you do those things?
Copy link to clipboard
Copied
Yes apparently all my permissions are ok and I have plenty of space on my master catalog disk and on my backup external disk. I tried to create a new backup folder on mybexternal disk but it doesn't work. I received the same message of : "
Find more inspiration, events, and resources on the new Adobe Community
Explore Now