• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Rajout préfixe Flux_ à toutes mes collections synchronisées

New Here ,
Apr 17, 2021 Apr 17, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bjr

Envirronement : Mac LrC Lr
Je viens de me rendre compte que le préfixe Flux_ a été rajouté à toutes mes collections synchronisées sur le cloud.
Ancien nom : Collection
Nouveau nom : Flux_Collection
Comment? Aucune idée... je ne vois pas comment j’aurais pu faire cela par erreur.
Suis-je seul? ou nouvelle fonctionnalité LrC?

Merci

Views

147

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 23, 2021 Apr 23, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Just a test... what happens if you make an album in the web version (or phone/tablet) version? When it syncs back to classic does it have the flux prefix?

 

I did a test and the synced collection shows up with the correct name and no prefix added (I'm still on Catalina). Have you completely shut down and restarted your computer recently? What OS are you running?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 25, 2021 Apr 25, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour et merci de votre réponse.

Je ne comprend pas votre test: quand on crée un album dans Lr (web, tablette, ...), on ne peut pas le déclarer "Synchronisé" avec LrC, ou je n'ai pas trouvé comment le faire. Concernant l'environnement Lr, le nom reste bien inchangé sur tous les appareils Lr.

Je suis sur Big Sur, MacBook redémarré.

En fait je n'ai pas trouvé d'explication, ni de personne ayant eu ce problème ..... j'ai corrigé les noms de mes collections synchronisées dans LrC et pas de nouvelles modifications à ce jour 🙂

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 26, 2021 Apr 26, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Désolé, je viens de me rendre compte que tous les Albums créés dans Lr étaient synchronisés avec LrC sans avoir besoin de le paramétrer.

Mais rien de nouveau concernant mon incident sur les noms des Collections, le problème ne se reproduit pas 🙂

Merci

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 26, 2021 Apr 26, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Thank you for updating your post.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines