Exit
  • Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
  • 한국 커뮤니티
9

Suppression d'un Catalogue Lightroom après un formatage disque

New Here ,
Nov 30, 2023 Nov 30, 2023

Bonjour,

Récement, j'ai voulu repartir à neuf avec ma station de travail en formatent le disque systeme et les disques de stockage et malheureusement j'ai oublié de backup mon catalogue que j'utilisais dans Lightroom Classic.

Alors je suis allez voir dans lightroom web car je me suis souvenu que je synchronisais tout le catalogue dans le cloud.

Sachant que j'ai toujours tous les raw originaux sur un disque, ma question est :

Puis-je récuperer mon catalogue via le cloud ?

Ou si ce n'est pas possible, puis-je export tous les xml liés aux parametres de développement apposé sur chaque photo depuis lightroom web ?

J'espere vraiment que vous pourrez m'apporter une soultion

Bonne journée

TOPICS
macOS , Windows
110
Translate
Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 06, 2023 Dec 06, 2023
LATEST

Hello - have you opened Lightroom Classic on the reformatted drive yet?

Can I retrieve my catalog via the cloud? No you can't retrieve your catalog via the cloud-What is synced to the cloud are smart previews of photos that you synced from Lightroom Classic - your catalog files were most likely in your Pictures directory. If you have written all changes to .xmp sidecar files then you should be able to start over with a clean catalog. Do you have any older backups at all? Even an older backup may help you get back to where you were before reformatting your drives.

Translate
Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines