Bugs et lenteurs LR

New Here ,
Jan 03, 2021 Jan 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Il me semble que depuis la dernière mise à jour, les problèmes avec Lightroom se multiplient dangereusement. Je note une très grande lenteur dans les tâches (comme si les ressources consommées étaient soudainement énormes) et des bugs en tout genre souvent très très gênants, jusqu’à rendre l’utilisation du logiciel impossible.

Cela fait maintenant plusieurs jours que ça dure et comme un collègue rencontrait des problèmes moins graves, mais des problèmes également (alors qu’il est sur mac), je pensais que c’était dû à la mise à jour… vous me direz ça.

Je vous ai mis en PJ deux exemples en vidéo de problèmes très agaçants :

1. Le premier, comme vous pouvez le voir, lorsque j’utilise le pinceau sur cette image, cela n’a d’abord aucun effet, puis d’un coup, cela sélection d’énormes parties de l’image, voire toute l’image… ce problème ne se produit pas sur toutes les images. Vous pouvez voir également que parfois lorsque je clique sans mouvement, le pinceau (le point qui permet de voir où est le clic initial) va se positionner n’importe où et ne donne aucun résultat…

Chose surprenante, en copiant le fichier RAW (NEF) et en lui attribuant un nouveau pour ensuite l’importer dans la même bibliothèque, le problème disparaît avec la nouvelle image sauf si on copie « tous les attributs » de la photo avec le problème pour les coller sur la nouvelle. Alors le problème apparaît sur la nouvelle. De même, si on remet l’image originale « à zéro », le problème disparaît…

2. Cette fois, vous pouvez voir que le tracé du pinceau (réalisé précédemment) se trouve modifié lorsque j’utilise l’outil de correction de défaut sur le ciel pour éliminer une tâche de capteur^^ C’est très surprenant…

Vous voyez également la lenteur globale des effets, ce qui n’était pas le cas.

Qui plus est, j’ai rencontré une myriades d’autres bugs plus ou moins importants comme des refus d’exporter des images lors d’un export « groupé » (plusieurs photos donc), alors que ça fonctionne très bien en ne sélectionnant que cette image et d’autres aberrations du même genre.

J’ai déjà :

1. Evidemment redémarrer l’ordinateur et le logiciel plusieurs fois.

2. Supprimer les dossiers „Helper.lrdata“ et „Previexs.lrdata“ sans grand succès (les bugs restent les mêmes ou évoluent, mais ne disparaissent pas).

3. Renouveler le fichier des préférences LR

4. Reformaté l'ordinateur, sans succès (ce serait presque pire question lenteur depuis).

Tout ça sans aucun résultat… je n’ai pas trouvé grand-chose de concluant sur les forums, je m’en remets donc à vous.

Je vous remercie pour votre aide.

J'en profite pour glisser une nouvelle suggestion, bien que les précédentes n'aient pas été entendues jusque-là (ce qui est quand même dommage) : LR et PS ont tendance à devenir de plus en plus proches, ne serait-il pas intéressant de développer une « interface » LR dans PS, ce qui permettrait d'éviter la création de fichiers TIFF ou PSD très encombrants et inutiles, notamment lorsqu'on a juste besoin d'un très léger passage sur PS actuellement (un coup de tampon, mettre un fond pour respecter un ratio précis d'image...).

LR serait alors remisé au placard ou pourrait redevenir un logiciel très léger, donc fiable et rapide pour des retouches « lambdas ». Je vous laisse méditer.

Bonne année tout le monde.

TOPICS
Bug, Feature request, Performance, Problem or error

Views

59

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,

Copy link to clipboard

Copied

Please do not attach files when creating a post in this community page. Most members refuse to open attachments. It is a security concern.

Also, attaching videos does not work, at least for some.

For photos, see the following image

CreateAPost.png

For videos try that button one to the right. I have never done that, so results unknown to me.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,

Copy link to clipboard

Copied

OP text too long to translate all in one pass, so took liberty of using google translate a paragraph at a time:

Hello,

It seems to me that since the last update, the problems with Lightroom are increasing dangerously. I note a very great slowness in the tasks (as if the resources consumed were suddenly enormous) and bugs of all kinds which are often very very annoying, to the point of making the use of the software impossible.

It has been going on for several days now and since a coworker was having less serious problems, but also problems (while on mac), I thought it was due to the update ... you will tell me that.

I have put two video examples of very annoying problems in PJ:

1. The first one, as you can see, when I use the brush on this image it has no effect at first, then all of a sudden it selects huge parts of the image, if not all of it. image… this problem does not occur on all images. You can also see that sometimes when I click without movement, the brush (the point that allows you to see where the initial click is) will position itself anywhere and give no results ...

Surprisingly, by copying the RAW (NEF) file and assigning it a new one and then importing it into the same library, the problem disappears with the new image unless you copy "all the attributes" of the photo with the problem to stick them on the new one. So the problem appears on the news. Likewise, if we reset the original image "to zero", the problem disappears ...

2. This time, you can see that the brush stroke (done previously) is changed when I use the sky flaw correction tool to remove a sensor spot ^^ It's very surprising ...

You also see the sluggishness of the effects overall, which it wasn't.

What is more, I encountered a myriad of other more or less important bugs such as refusals to export images during a "grouped" export (several photos therefore), while it works very well by selecting only this image and other similar aberrations.

I have already:

1.	Obviously restart the computer and the software several times.

2.	Delete the "Helper.lrdata" and "Previexs.lrdata" folders without much success (the bugs remain the same or evolve, but do not go away).

3.	Renew the LR preferences file

4.	Reformatted the computer, without success (it would be almost the worst issue since then).

All of this to no avail ... I didn't find much conclusive on the forums, so I'll leave it to you.

Thank you for your help.

I take this opportunity to slip in a new suggestion, although the previous ones have not been heard until now (which is still a shame): LR and PS tend to get closer and closer, wouldn't it be interesting to develop an LR "interface" in PS, which would make it possible to avoid the creation of very cumbersome and unnecessary TIFF or PSD files, especially when you just need a very light passage on PS currently (a stamp , put a background to respect a precise image ratio ...).

LR would then be put in the closet or could once again become a very light software, therefore reliable and fast for “lambdas” alterations. I let you meditate.

Happy new year everyone.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
community guidelines
LEGEND ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Please post your System Information as Lightroom Classic reports it.

In Lightroom Classic, click on Help, then System Info, then Copy

Paste that information into a reply

NOte that most of us are probably not interested in the info after the plugin info, so could you not include those limes.

Important info is from first line down to and including plugin info.

Example below is on WIndows, This may differ on MAC.

GoldingD_0-1609701522004.png

GoldingD_1-1609701541667.png

GoldingD_5-1609701637185.png

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
community guidelines