Highlighted

Informationen über Kataloge

New Here ,
Jun 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Wie groß sollte eine Katalogdatei sein, die ca. 60000 Fotos verwaltet? Bei mir ist der Katalog eine ZIP-Datei von knapp 2GB. Wo wird der Katalog gespeichert? Bei mir ist ein Katalog nur in den temporären Dateien der SSD-Platte gespeichert, der Zweite wie er soll, auf einer externen Festplatte nur als Backup. Ist das normal? Ist Katalog- und Backupdatei das Gleiche? Meine Preview-Dateien sind ca 30 GB groß. Kann man  die löschen? Was hat das zur Folge? Wer kann mir etwas Katalog-Nachhilfe geben?

From the translation to English

"How large should a catalog file be that manages approximately 60,000 photos?"

I don't know. It depends on a lot of things.

"For me, the catalog is a ZIP file of just under 2GB."

Sounds reasonable

"Where is the catalog stored?"

Edit->Catalog Settings, look next to "Location"

Yes it is normal for a catalog to be stored on an SSD and a backup on an external drive. Makes sense to do that. Catalog and backup file ought to be identical.

My preview files are about 30 GB in size. Can I delete them? What does this mean?

If you delete them, Lightroom will create them as needed. So they will come back. And for some time, your Lightroom will run slower as it regenerates the preview files.

What is the real issue here? Is there a space problem on your SSD, is that why you are asking all these questions about sizes of things?

TOPICS
How to

Views

85

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Informationen über Kataloge

New Here ,
Jun 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Wie groß sollte eine Katalogdatei sein, die ca. 60000 Fotos verwaltet? Bei mir ist der Katalog eine ZIP-Datei von knapp 2GB. Wo wird der Katalog gespeichert? Bei mir ist ein Katalog nur in den temporären Dateien der SSD-Platte gespeichert, der Zweite wie er soll, auf einer externen Festplatte nur als Backup. Ist das normal? Ist Katalog- und Backupdatei das Gleiche? Meine Preview-Dateien sind ca 30 GB groß. Kann man  die löschen? Was hat das zur Folge? Wer kann mir etwas Katalog-Nachhilfe geben?

Sounds reasonable

Yes it is normal for a catalog to be stored on an SSD and a backup on an external drive. Makes sense to do that. Catalog and backup file ought to be identical.

My preview files are about 30 GB in size. Can I delete them? What does this mean?

If you delete them, Lightroom will create them as needed. So they will come back. And for some time, your Lightroom will run slower as it regenerates the preview files.

What is the real issue here? Is there a space problem on your SSD, is that why you are asking all these questions about sizes of things?

TOPICS
How to

Views

86

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Jun 16, 2020 0
LEGEND ,
Jun 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Sounds reasonable

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 16, 2020 0
New Here ,
Jun 17, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Zwei mal war mein Lr 6.14 auf einmal "leer" und die Wiederherstellung war
sehr sehr schwierig. Ein Doppelclick auf die Backup-Datei funktionierte
nicht. Irgendwie hat es dann geklappt, aber ich weiß nicht, warum das
passiert ist, was genau passiert ist und wie man das Problem ausmerzen
kann. Außerdem habe ich nun viele Katalogdateien an verschiedenen Stellen,
die wahrscheinlich gelöscht werden sollten. Und ja, ich habe nur knapp 120
GB auf meiner SSD-Platte zur Verfügung. Da wird der Platz sehr knapp, wenn
dort die Previewdateien abegelegt würden. Gerade jedoch fand ich dort
unter local temp Dateien meinen 3 Ordner mit Namen meines 2. Katalogs,
alle enthielten 0 Bytes. Nach dem ersten Crash hatte man mir geraten, die
Lr-Dateien auf einer externen Platte zu speichern. Das hatte ich auch
getan, daher wundere ich mich, dass sich der Katalog jetzt unter
Temporären Dateien befindet. Da hätte ich ihn nie gefunden.
Irgendwie versuche ich etwas Klarheit und Verständnis aufzubauen. Die
Verwirrung ist groß.
Viele Grüße
Bettina

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 17, 2020 0
dj_paige LATEST
LEGEND ,
Jun 17, 2020

Copy link to clipboard

Copied

I would first move the original photos to a different disk. That ought to clear up plenty of space.

Now, if the photos are already on a different disk, then the next thing to do is to delete unwanted catalog, and delete the previews associated with those unwanted catalogs. How do you know if the catalog is unwanted? The file date may give you some clue, but I would recommend double-clicking on those catalog files and seeing with your own eyes what is in them, and if those photos are contained in your current catalog.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 17, 2020 0