• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Problème Lightroom Adobe assistant manager

New Here ,
Feb 11, 2020 Feb 11, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,
J'ai acheté lightroom 6 (application adobe) il y a plusieurs années et depuis peu quand j'essaye de le lancer il y a ce message d'erreur qui s'affiche :
Adobe Application Manager, nécessaire pour démarrer votre version d'évaluation, est manquant ou endommagé. Téléchargez une nouvelle copie d'AAM depuis le site www.adobe.com/go/applicationmanager_fr.

Problème n°1 : j'ai acheté lightroom alors pourquoi ça me parle de "version d'évaluation ?"
Problème n°2 : ce lien renvoie au site adobe et impossible de trouver ce "adobe application manager". J'ai cru comprendre que creative cloud remplacait AAM mais même en l'installant lightroom ne fonctionne pas, et je ne veux pas de la version payante d'adobe creative cloud...

Comment faire pour juste récupérer lightroom ?
Merci de votre aide !!
 

Views

121

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Feb 11, 2020 Feb 11, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Feb 12, 2020 Feb 12, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Merci, j'ai essayé mais même si le logiciel apparait dans "mes produits" il n'apparait pas dans "historique des commandes" ce qui m'enpèche de le mettre à jour...

adobe creative cloud est payant, je ne veux pas payer
Je ne sais pas ce que c'est "MACIS catalina"... ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Feb 11, 2020 Feb 11, 2020

Copy link to clipboard

Copied

One issue, if you are running MACIS Catalina, then the installer will not work.

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Feb 11, 2020 Feb 11, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Unlike Lightroom version 1 through 5 which did not require mandatory registration in your Adobe A/c, Lightroom 6 did require online registration. This requires Adobe to check to ensure that you do not have more two activated installations registered. Are you trying to reinstall, update or activate on another computer?

 

Regards, Denis: iMac 27” mid-2015, macOS 11.7.10 Big Sur; 2TB SSD, 24 GB Ram, GPU 2 GB; LrC 12.5, Lr 6.5, PS 24.7,; ACR 15.5,; Camera OM-D E-M1

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Feb 12, 2020 Feb 12, 2020

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Bonjour, merci de répondre.

Non je n'ai pas essayé de le réinstaller, ou de le mettre sur un autre ordinateur.

Je pensais justement le désinstaller pour le réinstaller, il ne faut pas ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines