Copy link to clipboard
Copied
Er zijn veel Youtube video's beschikbaar hoe je bijvoorbeeld een catalogus of individuele foto's kunt exporteren naar een externe harde schijf. Alle exports lijken binnen de Lightroom omgeving te blijven. Ik wil de mappenstructuur van Lightroom terugzien op mijn externe harde schijf, dus in de verkenner (explorer).
Ik kan wel alle foto's in 1x exporteren, maar dan heb ik de mapppenstructuur niet meer.
Exporteren van mappen en foto's vanuit Lightroom moet toch mogelijk zijn? Ik wil een back-up op mijn externe schijf hebben.
Copy link to clipboard
Copied
Je hebt dit bericht in het 'Lightroom ecosystem' forum geplaatst, maar je vraag klinkt alsof het over Lightroom Classic gaat. Voor Lightroom Classic bestaat er een 'folder publisher' plugin die foto's kan exporteren in hun oorspronkelijke mappenstructuur, maar voordat we daarop ingaan moet het eerst duidelijk zijn welke versie van Lightroom je gebruikt; Lightroom of Lightroom Classic.
Copy link to clipboard
Copied
Mijn vraag gaat over LR, dus NIET over LRC
Copy link to clipboard
Copied
Dan moet je bedenken dat Lightroom geen echte mappenstructuur kent. Een map in Lightroom is geen map zoals op je harde schijf, maar een groep albums. Omdat een foto in meerdere albums (en daarmee dus ook in meerdere mappen) kan zitten, kan je die foto niet exporteren met behoud van die structuur. Dat zal je zelf handmatig moeten oplossen.