• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Mappen vanuit Lightroom kopieren naar externe harde schijf

New Here ,
Jan 15, 2025 Jan 15, 2025

Copy link to clipboard

Copied

Er zijn veel Youtube video's beschikbaar hoe je bijvoorbeeld een catalogus of individuele foto's kunt exporteren naar een externe harde schijf. Alle exports lijken binnen de Lightroom omgeving te blijven. Ik wil de mappenstructuur van Lightroom terugzien op mijn externe harde schijf, dus in de verkenner (explorer). 
Ik kan wel alle foto's in 1x exporteren, maar dan heb ik de mapppenstructuur niet meer. 
Exporteren van mappen en foto's vanuit Lightroom moet toch mogelijk zijn? Ik wil een back-up op mijn externe schijf hebben. 

TOPICS
Windows

Views

36

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jan 15, 2025 Jan 15, 2025

Copy link to clipboard

Copied

Je hebt dit bericht in het 'Lightroom ecosystem' forum geplaatst, maar je vraag klinkt alsof het over Lightroom Classic gaat. Voor Lightroom Classic bestaat er een 'folder publisher' plugin die foto's kan exporteren in hun oorspronkelijke mappenstructuur, maar voordat we daarop ingaan moet het eerst duidelijk zijn welke versie van Lightroom je gebruikt; Lightroom of Lightroom Classic.

-- Johan W. Elzenga

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
14 hours ago 14 hours ago

Copy link to clipboard

Copied

Mijn vraag gaat over LR, dus NIET over LRC

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,
13 hours ago 13 hours ago

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Dan moet je bedenken dat Lightroom geen echte mappenstructuur kent. Een map in Lightroom is geen map zoals op je harde schijf, maar een groep albums. Omdat een foto in meerdere albums (en daarmee dus ook in meerdere mappen) kan zitten, kan je die foto niet exporteren met behoud van die structuur. Dat zal je zelf handmatig moeten oplossen.

-- Johan W. Elzenga

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines