• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Taakbalk verschijnt na update niet meer in beeld

New Here ,
Jan 04, 2022 Jan 04, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Sinds kort beschik ik over de nieuwste versie van Lightroom CC. Echter krijg ik de taalbalk of deelvensters (Bibliotheek/ontwikkelen/etc) niet meer in beeld. Afdrukken wordt dan bijvoorbeeld erg lastig. Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

TOPICS
macOS

Views

81

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jan 04, 2022 Jan 04, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Je hebt de verkeerde versie geinstalleerd waarchijnlijk. Er zijn nu twee hoofdversies. Eeentje heet "Lightroom Desktop" en dit is een port van de mobiele versie van Lightroom en ontbreekt een boel functies zoals afdrukken. Dat kan die versie van lightroom volledig niet. Deze versie is ook zo opgezet dat al je beelden in de cloud moeten zijn. Je kunt geen beelden alleen locaal op je harde schijf hebben. Alles wordt met de cloud gesynced en je originelen zijn nu allemaal in de cloud. De versie van Lightroom waar je aan gewendt bent heet nu Lightroom Classic. Dit heeft de taakbalk met Bibliotheek, afdrukken, etc. en heeft al de features die je kent. Deze versie is ook gebaseerd op dat al je afbeeldingen lokaal aanwezig moeten zijn. Het synced niet al je beelden naar de cloud (alleen degene die je wilt). 

Bottom line: Installeer Lightroom Classic in plaats van Lightroom Desktop.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jan 04, 2022 Jan 04, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Om duidelijker te zijn de allernieuwste versie van Lightroom CC is Lightroom Classic. Lightroom Desktop (of Lightroom Cloudy zoals veel het hier noemen) is een compleet ander programma gebaseert op de mobiele versie van Lightroom. Lightroom Classic wordt actief onderhouden en krijgt over het algemeen eerder nieuwe features dan de cloud versie maar gaan typisch nek aan nek. De cloud versie heeft veel minder features dan je gewent bent maar heeft een uniek feature dat het al je beelden in de cloud bewaart zodat al je beelden op al je devices beschikbaar zijn (zolang je snel internet hebt).

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jan 04, 2022 Jan 04, 2022

Copy link to clipboard

Copied

ThX Jao voor je snelle reactie. Ik heb nu de laatste versie verwijderd en vervolgens gezocht naar Lightroom Classic. Maar heb nu intussen 2 x de Classicversie gedownload en steeds blijkt dan de Lightroom Cloudy gedownload te worden. Hoe kom ik bij de versie die jij bedoelt??

Groet, Michel

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jan 04, 2022 Jan 04, 2022

Copy link to clipboard

Copied

In de Creative Cloud app zou het moeten werken om naast Lightroom Classic op install the klikken. Als er "open" staat zoals in mijn screenshot, dan kun je gewoon op open klikken daar. Zorg ervoor dat je zoekt naar het ikoon voor Lightroom Classic dat de letters LrC in het ikoontje heeft.

Screen Shot 2022-01-04 at 9.54.40 AM.png

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jan 04, 2022 Jan 04, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Je moet ook het juiste abonnement hebben. Voor Lightroom Classic heb je het 'Fotografie abonnement' nodig, niet het 'Lightroom abonnement'.

 

-- Johan W. Elzenga

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines