Highlighted

Problème de métadonnées

Explorer ,
Dec 21, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 

J'ai importé une photo RAW dans Lightroom. J'ai ensuite exporté les paramètres d'origine sur mon disque. 

Je n'ai jamais eu de soucis jusqu'à aujourd'hui où je veux aboutir à deux versions : une B&W et une en couleur. 

J'ai donc importé la même photo et le logiciel m'indique une erreur de métadonnées.

J'ai tenté un chemin d'accès et un nom différent sans aucun résultat. Après je suis novice sur Lightroom. 

Comment puis-je importer deux fois la même photo pour obtenir deux versions différentes ? 

Merci ! 🙂

Adobe Community Professional
Correct answer by JimHess | Adobe Community Professional

Just to clarify, are you using Lightroom or Classic?

If you are using Lightroom Classic then you can create a virtual copy and it can be tthe one that you convert to black and white.

If you are using Lightroom for the cloud then you can right-click on the image and choose the option to duplicate. Then you will have a second copy of the image that you can convert to black and white.

TOPICS
Import and share, Mac, Problem or error

Views

61

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Problème de métadonnées

Explorer ,
Dec 21, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 

J'ai importé une photo RAW dans Lightroom. J'ai ensuite exporté les paramètres d'origine sur mon disque. 

Je n'ai jamais eu de soucis jusqu'à aujourd'hui où je veux aboutir à deux versions : une B&W et une en couleur. 

J'ai donc importé la même photo et le logiciel m'indique une erreur de métadonnées.

J'ai tenté un chemin d'accès et un nom différent sans aucun résultat. Après je suis novice sur Lightroom. 

Comment puis-je importer deux fois la même photo pour obtenir deux versions différentes ? 

Merci ! 🙂

Adobe Community Professional
Correct answer by JimHess | Adobe Community Professional

If you are using Lightroom Classic then you can create a virtual copy and it can be tthe one that you convert to black and white.

If you are using Lightroom for the cloud then you can right-click on the image and choose the option to duplicate. Then you will have a second copy of the image that you can convert to black and white.

TOPICS
Import and share, Mac, Problem or error

Views

62

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Dec 21, 2019 0
Adobe Community Professional ,
Dec 21, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Dec 21, 2019 1
Explorer ,
Dec 22, 2019

Copy link to clipboard

Copied

I use Lightroom for the cloud. It is installed on my phone and laptop. 

Thank you a lot for your answer 🙂 

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Dec 22, 2019 0