• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
Locked
0

je n'arrive pas à mettre les margin sur un éléments

New Here ,
Aug 06, 2017 Aug 06, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour

J'essaye de refaire le gabarit du site "Le Monde", sur mon poste tout se passe très bien (résolutions 1920 px)
mais sur un autre poste avec une résolution différente mon gabarit n'est pas identique au site.
Mon problème est que je n'arrive pas à reproduire le margin de 451 px. Est ce que une personne pourrait m'aider. j'ai tout essayer mais impossible.

je ne suis pas sure d'être très clair, j'ai fait une capture écran de mon problème et lien web ici

En vous remerciant

Ulyssecapture-gabarit.png

Views

263

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Guide , Aug 07, 2017 Aug 07, 2017

I still do not understand your problem. Why should you repeat the same padding or margin? Muse is a visual editor. All you have to do is -  create a new site, fixed width, 1000px. And you will get the same as "Le Monde". The site "Le Monde" is not responsive.

Votes

Translate

Translate
LEGEND ,
Aug 06, 2017 Aug 06, 2017

Copy link to clipboard

Copied

To be honest I do not understand what your problem?

Could you get more precise?

What exactly does not work on 451 breakpoint?

This is "by the way" a very strange breakpoint. It is quite usual to go from 758 towards 320 with fluid width breakpoint.

Best Regards,

Uwe

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Guide ,
Aug 06, 2017 Aug 06, 2017

Copy link to clipboard

Copied

No, . This is not about the breakpoint 451, but about the outer indentation (margin-right: 451px;). And more I did not understand anything like you

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 07, 2017 Aug 07, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Sur le site "Le Monde", il y a un bloc blanc de 1000 px. vous pouvez le repérer avec le contour bleu sur la capture écran.

Avec une résolution écran de 1920 px, ce même bloc a un padding de 451 px right et left,

Avec une résolution écran de 1680 px, ce bloc blanc a un padding de 291 px right et left. Ce qui est normal.

J'ai voulu reproduire ce gabarit mais je n'arrive pas reproduire le padding  451 px right et left. J'ai laissé une capture écran avec les résultats à droite.

Je ne sais pas comment faire un padding center et qui s'adapte à l'écran quelque soit la résolution.

Connaissez vous la solution pour avoir le même padding à droite et gauche

En vous remerciant

Ulysse

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Guide ,
Aug 07, 2017 Aug 07, 2017

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

I still do not understand your problem. Why should you repeat the same padding or margin? Muse is a visual editor. All you have to do is -  create a new site, fixed width, 1000px. And you will get the same as "Le Monde". The site "Le Monde" is not responsive.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines