終了

スマートフィルターのゆがみ

Community Beginner ,
Feb 06, 2021 Feb 06, 2021

リンクをクリップボードにコピー

コピー完了

PSBファイルで保存し、後日再編集を行うためにそのファイルを立ち上げました。

その際にスマートオブジェクト化させていたレイヤーに適用させていたゆがみフィルターが適用されていない状態になっています。

これは、どうすれば直せますか?

今後こういったことが起きないためにはどうすればいいでしょうか?

適用されていない状態というのはチェックが取れているわけではなく、チェックが付いているが編集した内容がほとんど適用されていない状態でした。

キーワード
macOS , Windows

表示

298

翻訳

翻訳

レポート

レポート
コミュニティガイドライン
他のユーザーへの思いやりを持ち、敬意を払いましょう。コンテンツの出典を明記し、投稿する前に内容が重複していないか検索してください。 さらに詳しく
community guidelines
Community Expert ,

コピー完了

»I saved it in a PSB file and launched it for re-editing at a later date.

At that time, the distortion filter applied to the layer that was made into a smart object is not applied.

How can I fix this?

How can we prevent this from happening in the future?

The unen applied state was not checked, but the contents that were checked but edited were rarely applied.«

Could you please post screenshots with the pertinent Panels (Toolbar, Layers, Options Bar, …) visible of

• the opened layered file and

• the image’s composite (by pressing alt-shift when opening the image)

? So we can see the difference. 

Screenshot 2021-02-06 at 15.03.56.png

Are you talking about the Filter Displace, Liquify, …? 

投票

翻訳

翻訳

レポート

レポート
他のユーザーへの思いやりを持ち、敬意を払いましょう。コンテンツの出典を明記し、投稿する前に内容が重複していないか検索してください。 さらに詳しく

コピー完了

回答ありがとうございます。

画像で申し訳ないです。

この画像のようにスマートフィルターはアクティブであり、ゆがみフィルターは全てアクティブなのですが、反映はされていません。

• 16126234992094107674316471599916.jpg

投票

翻訳

翻訳

レポート

レポート
Feb 07, 2021 Feb 07, 2021

コピー完了

Please see this post about screenshots: 

FAQ: How do I capture and post a screen shot or video?

Unforunately the screenshot is incomplete and not what I was hoping for. 

Please post the composite and the faulty image. 

Did you apply the same Filter three times? 

投票

翻訳

翻訳

レポート

レポート

コピー完了

こちらの画像で問題ないでしょうか?

顔については被写体の方に許可を得てないので出すことが出来ません、申し訳ございません。

ゆがみは三回適用させています。同じ編集内容を適用されておらず、各ゆがみフィルター毎に違う内容を適用させています。

顔の編集にこのゆがみは適用させており、輪郭、眼、顔の角度を適用させたのですが画像の様にアクティブになっていながら、効果は無くなっておりました。

確認よろしくお願いいたします。

また、不足情報あれば教えてください。

投票

翻訳

翻訳

レポート

レポート

コピー完了

名称未設定 1.jpg

投票

翻訳

翻訳

レポート

レポート

コピー完了

It would be preferable to apply the Liquify-Filter only once. 

As a Smart Filter one can edit it repeatedly anyway without undue image degradation – or at least one should be able to. 

By applying it multiple times one runs the risk of liquifying liquified parts and losing some quality. 

Did you move the Smart Object? 

Does it extend beyond the Canvas? 

Did you enlarge or crop the containg document? 

Did you use the facial aware features or edit the face manually? 

You should be able to get the full resolution composite out of the image by pressing alt-shift when opening it, of course this would not be great for further editing. 

投票

翻訳

翻訳

レポート

レポート

コピー完了

ゆがみフィルターが他のゆがみフィルターを阻害しているわけですね。

スマートオブジェクトを移動しましたか?

→移動はさせていません、グループ化はしました。

キャンバスを越えて拡張されていますか?

→他の画像を合成している、ということでしょうか?それはしています。このレイヤーに関してはキャンバスを超えた拡張をしていません。

封じ込めの文書を拡大または切り抜きましたか?

→こちらの質問については無知なので分かりません。

顔認識機能を使用したか、手動で顔を編集しましたか?

→顔認識による編集を行い、手動で微調整の編集を行いました。この事象になったとき、ゆがみフィルターを再編集で立ち上げた時は、顔が認識されなくなってました。

フィルターを削除し再度、新たにスマートフィルターをかけた際には、顔が認識されていました。

詳しくありがとうございます。理解が深まり、とても助かっています。

投票

翻訳

翻訳

レポート

レポート

コピー完了

»The distortion filter inhibits other distortion filters, right?«

It should not, the issue is that applying a change in Liquify in one edit creates less interpolation (and thus possible artefacts/damage) to an image than doing it in multiple turns. 

As for the dimensions of the containg document: Changing the Canvas Size can change the effect of an applied Liquify. 

Screenshot 2021-02-07 at 15.26.00.pngScreenshot 2021-02-07 at 15.27.49.png

投票

翻訳

翻訳

レポート

レポート
Feb 08, 2021 Feb 08, 2021

コピー完了

最新

質問に対する回答ではないのですが、ジャパンコミュニティは別に用意されています。

こちらはかなり話が進んでしまっているのでこのままにしておきますが、次回からはジャパンコミュニティのほうもご参照ください。

https://community.adobe.com/t5/jp/ct-p/jp

投票

翻訳

翻訳

レポート

レポート