Copy link to clipboard
Copied
Bonjour
j'ai changé d'ordinateur et je suis passé sous windows 11 et phostoshop 2024
quand je bouge un peu trop rapidement l'outil main, photoshop semble avoir crashé, mais en fait seul les outils ne sont plus utilisable, mon curseur reste bloqué sur la fleche de la sourie, mais je peux selectionner les calques, enregisrer le document, voir en ouvrir un autre et travailler dessus normalement alors que le document qui etait bloqué le reste
J'ai testé un instal de photoshop 2021, j'ai le meme problème, mais beaucoup plus rarement
Est ce que c'est un bug, ou une nouvelle option qui verouille l'espace de travail que je ne connais pas ?
Copy link to clipboard
Copied
Hey, @laurent32847318sd1m. I'll need specific info to help you figure this out. Please share the system info from Photoshop Help > System info > Copy & paste into a text document > upload & attach here.
Have you updated Photoshop to the latest version yet? Does the issue appear on Photoshop 2024 (v25.1)?
What troubleshooting steps have you tried?
If Photoshop is freezing/crashing randomly without an error or crash report, try these basic troubleshooting steps first:
If this does not help, ensure there are no pending Windows updates.
If the steps shared above don't help, backup your presets & ensure Photoshop is in the default state; go to the location of the preference folder below and rename it to backup. https://adobe.ly/499jNVn
These changes will give a fresh start to Photoshop as a fresh install. Let me know if the issue exists.
Thanks!
Sameer K