• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers

Deine Adobe-Seriennummer ist abgelaufen oder ungültig.

New Here ,
Oct 22, 2022 Oct 22, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Ich habe noch einiger Zeit mein Photoshop aus meiner MasterEdition installiert und den im AdobeBackend hinterlegte Seriennummer eingegeben. Also auch auf mich registriert etc.

Trotzdem kommt die Fehlermeldung:

"Die eingegebene Seriennummer ist ungültig. Versuche es erneut."

Was kann ich tun?

TOPICS
Windows

Views

83

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Oct 22, 2022 Oct 22, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hi

Your serial number should be 24 digits as far as I remember, if you are using the correct serial number and it's not working, you'll need to contact Adobe Customer Care

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Oct 24, 2022 Oct 24, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Danke für den Tip.
Ich hatte nun Kntakt zur Hotline. Die Sagen ich solle mich mit der Community unteralten?!
############
Copy Paste Mal der Hotline:

Hiermit bestätigen wir Ihnen verbindlich, dass die Seriennummer "XXXXXXXXXXXXXX" in Ordnung und valide ist und in keiner Hinsicht abgelaufen oder gesperrt ist. 

Wenn es zu technisch unerwarteten Fehlern kommt, bietet Adobe sein ca. 6-7 Jahren keinen Technischen support für Creative Suite Produkte mehr an. Bei derartigen Fragen wenden Sie sich bitte an "community.adobe.com"

############

Bedeutet das nun, dass das technische Problem auf Seiten von Adobe dazu führt, das ich meine ganze Master Collection nicht mehr nutzen kann? Wie ist sowas denn rechtlich zu betrachten? Ich wusste nicht, das die Adobe Produkte die gekauft wurden zeitlich begrenzt sind?!
Hat hierzu jemand eine Lösung oder eventue einen anderen Ansatz? 

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,
Oct 25, 2022 Oct 25, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Which version do you use?

The activation servers for the older versions (CS - CS4 ) were taken offline years ago There is also no longer a link to the activation free installer because Adobe have ended that program.  CS - CS4 are officially dead now. 

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

I got the CSMaster Collection 5.5 
The Photoshop is version 5.1 in that package.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

Please check if you are using the correct serial number and have entered the number correctly.

If all is correct you must contact the Adobe Support. This is a public forum and we are normal users as you are.

We can't help. 

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Hello Axel,
thanks for your reply.
Yes, this is the weird thing...that Adobe Hotline told me, as you can see above (original Mail), to contact this forum to get a solution for their broken servers. unbelievable.

short story: they are not able to get my bought product to run! And they hide behind this forum.  

Reason: My Serial ist ok. Servers made a bad registry. That is now my problem.

If here is any Adobe Staff here - I want my Master Collection CS5.5 back. Any suggestions?

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

I've wrote a PM to an Adobe employee. I'll hope she can help.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Thank you

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines