Welcome Dialog

Welcome to the Community!

We have a brand new look! Take a tour with us and explore the latest updates on Adobe Support Community.

Glisser deposer depuis mon pc windows / drag drop from my windows computer

New Here ,
Oct 31, 2021 Oct 31, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à tous, j'ai recemment changé de pc et donc téléchargé la dernière version de photoshop.

Tout fonctionne mais je ne peux pas importer une image jpg ni pdf en glisser déposer depuis mes dossiers internes à l'ordi, comme ça a toujors été possible auparavant. Je dois aller dans fichier puis importer et parcourir l'arborescence de mes dossier pour retrouver l'image souhaitée. perte de temps, ...

Savez vous comment autoriser ces importations rapides?

TOPICS
Windows

Views

37

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

Hi

Dragging and dropping is working fine for me from file explorer on Windows 10 with Photoshop version 23.0

What happens when you try to drag the images into Photoshop

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

hi, thanks for your answer

i give you a printsreen of what happens when i try tro drag drop

it shows a "forbidden" icon not allowing me to let the pictur eenter photoshop this way

hope my english is understandable ...

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines