Copy link to clipboard
Copied
Bonjour,
Depuis peu j'ai le message d'erruer Votre processeur graphique est incompatible
Message d'erreur lors du démarrage de Photoshop.
-> Niveau de fonctionnalité Direct X 11.0 disponible, niveau de fonctionnalité 12.0 requis.
En lançant DXDIAG, j'ai bien une version DirectX 12. Ceci étant le message d'erreur persiste. Comment procéder? Sachant que le message d'erreur bloque l'utilisation de Photoshop ensuite.
Copy link to clipboard
Copied
@informatiquec69552738 what exact GPU do you have in your system, have you checked the display tab in dxdiag to see what DirectX feature level your GPU supports
Copy link to clipboard
Copied
Copy link to clipboard
Copied
Pour ma part, même problème j'ai changé de carte graphique mais aucune amélioration...
Copy link to clipboard
Copied
@informatiquec69552738 the Geforce GT 730 only have a feature level of 11, Photoshop requires a GPU with a feature level of 12 and above
https://helpx.adobe.com/ie/photoshop/system-requirements.html
Copy link to clipboard
Copied
Bonjour
j'ai le meme probleme depuis peu.
Avez vous eu une reponse sur ce probleme
Merci
Copy link to clipboard
Copied
The answer is given above, if you have the same issue. Photoshop now requires a GPU that supports DirectX feature level 12. Some older GPUs only support Direct X feature level 11 and these are not capable of supporting the GPU functions now called on by Photoshop.
Dave
Copy link to clipboard
Copied
Alors il n'y a pas de solution ? Que faire ? Tout fonctinnait hier et aujourd'hui ça plante à l'ouverture d'une photo. Y a t il une solution pour travailler ?
Copy link to clipboard
Copied
Working yesterday and crashing today does not sound like the same issue that has been discussed in this thread. Please start a new thread, describing the exact problem you are experiencing - including any error messages.
Dave
Copy link to clipboard
Copied