• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Mémoire vive insuffisante - w10 - 32 go

Oct 22, 2021 Oct 22, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

 

Je viens vers vous car j'ai assez souvent le message "mémoire vive insuffisante". je suis sous windows 10 64bits avec 32 go de ram, un processeur ryzen 3700 x et une carte graphique nvidia 1070ti

 

J'ai le soucis lorsque j'ouvre par exemple un grand nombre de photo depuis camera raw vers photoshop (je dirais plus de 20) ou que je traite plusieurs photos dans photoshop avec plusieurs calques, masques de fusion (5/6 photos?)

 

Peut etre que c'est normal mais je préfère demander avant d'investir et de monter à 64go !

 

Merci

 

Bonne journée

TOPICS
Windows

Views

116

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe
Adobe Employee ,
Oct 22, 2021 Oct 22, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

Sorry to hear about the error about low ram in Photoshop. Could you please let us know the version of Photoshop you're working with?
Could you try resetting the preferences of Photoshop and let us know if it helps?

https://helpx.adobe.com/photoshop/using/preferences.html

 

Note: Make sure that you back up all your custom presets, brushes & actions before restoring Photoshop's preferences. https://helpx.adobe.com/photoshop/using/preset-migration.html

 

Regards,
Sahil

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Oct 31, 2021 Oct 31, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Bonjour, 

J'ai la grosse mise à jour vers photoshop 2022. Je n'ai plus eu de problème de ram, par contre le logiciel plante régulièrement (il se ferme..)

 

Merci

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines