• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Photoshop crash à l'ouverture de Camera Raw

Community Beginner ,
Jun 28, 2024 Jun 28, 2024

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, depuis quelque temps il m'est impossible d'ouvrir le filtre Camera Raw sur Photoshop car cela fait planter mon application Photoshop (elle freeze). Auriez-vous une solution pour résoudre ce problème ? J'ai déjà fait quelques recherches sur le forum mais rien à marché 😕

TOPICS
Windows

Views

155

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Adobe Employee , Jul 05, 2024 Jul 05, 2024

Thanks for sharing the info. You have two GPUs on your machine. The power-saving Intel UHD Graphics & the Nvidia Quadro. The drivers for Intel graphics are eight months old & the Nvidia drivers are two months old.  

Resetting Camera Raw requires you to press & hold down the ALT & CTRL key on your keyboard & go to Edit > Preferences > Camera Raw.

If the above does not help, please try these two suggestions:

1 - Update the graphics drivers using Intel & Nvidia's auto-detect programs.

2 - F

...

Votes

Translate

Translate
Adobe
New Here ,
Jun 30, 2024 Jun 30, 2024

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Même problème depuis la mise à jour de camera raw du 28 juin, sur deux PC différents.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Jul 05, 2024 Jul 05, 2024

Copy link to clipboard

Copied

Hey, @Lucas-sllr & @Bruno34875823e3bt. Welcome to the Photoshop Community. I'll help you figure this out. 

Please share the system info from Photoshop Help > System info > Copy and paste into a text document > Upload and attach here. 

Are you working with multiple displays? Do you notice any error pop-ups before Photoshop Crashes?

In Photoshop, press and hold the CTRL/CMD + OPT/ALT key and go to Photoshop/Edit > Settings/Preferences > Camera Raw Preferences. When prompted, select 'Yes' to reset the Camera Raw preferences.

Here is a similar conversation that the team is looking into if your Camera Raw is freezing instead of crashing altogether: https://adobe.ly/3XV0k7N

Let me know if the issue exists. Thanks!
Sameer K

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Sameer,

Je vous ai mis les informations système en pièce jointe. Je travaille avec 2 écrans en plus de mon ordinateur et aucune fenêtre ne s'ouvre avant que Photoshop bloque.

Lorsque je vais dans les préférences Camera Raw, on ne me propose pas de réinitialiser les préférences Camera Raw mais j'ai cette fenêtre qui s'ouvre :

paramètres camera raw.png

Je vous remercie pour votre réponse et j'espère que vous pourrez m'aider à résoudre le problème.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,

Copy link to clipboard

Copied

Thanks for sharing the info. You have two GPUs on your machine. The power-saving Intel UHD Graphics & the Nvidia Quadro. The drivers for Intel graphics are eight months old & the Nvidia drivers are two months old.  

Resetting Camera Raw requires you to press & hold down the ALT & CTRL key on your keyboard & go to Edit > Preferences > Camera Raw.

If the above does not help, please try these two suggestions:

1 - Update the graphics drivers using Intel & Nvidia's auto-detect programs.

2 - Follow step 6 in the content here to configure the default GPU for Photoshop: https://adobe.ly/4ckB13r should directly help how Photoshop works. Let me know how it goes.

Thanks!
Sameer K

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Sur chacun de mes deux ordinateurs qui "gelaient" au lancement de camera raw, j'ai mis à jour le pilote de la carte graphique. Ce qui a résolu le problème : camera raw s'ouvre sans problème.

Bonne continuation.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,
Jul 09, 2024 Jul 09, 2024

Copy link to clipboard

Copied

Merci beaucoup Sameer, j'ai suivi votre manipulation et ça refonctionne !

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,
Jul 10, 2024 Jul 10, 2024

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

@Lucas-sllr & @Bruno34875823e3bt Thanks for confirming this. Glad to know it is working for you both!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines