• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Pincéis não funcionam da maneira que eu queria

New Here ,
Jul 26, 2022 Jul 26, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bom, vim de outro programa e estou usndo agora o Photoshop para desenho digital. Acontece que estou fazendo minha arte e gosto de trabalhar com o pincel bem levinho para que eu possa ir criando as sombras devagar e  com cautela. As configurações de pincéis que encontrei para conseguir fazer isso são essas das fotos anexadas, mas vira e mexe quando estou desenhando num fluxo de pincel muito baixo ele fica manchado, só resolvendo se aumento o fluxo, mas como eu quero trabalhar com baixa opacidade, não sei o que fazer, porque também não achei onde diminuir a opacidade do pincel.

 

Anexei a imagem de como ao pintar assim fica manchado como tivesse alguma camada acima, mas não tem.

Agradeço se alguém conseguir me ajudar 😞

 

TOPICS
Windows

Views

143

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe
Community Expert ,
Aug 01, 2022 Aug 01, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

I'd suggest using a pen tablet if you're not now.  Set your brush mode to Multiply and the opacity low to whatever you are comfortable with.  I like mine around 5%.  

Screen Shot 2022-08-01 at 9.40.48 AM.png

Then set shape dynamics in the brush settings palette to pen pressure and adjust roundness as you like.   

Screen Shot 2022-08-01 at 9.42.59 AM.pngScreen Shot 2022-08-01 at 9.44.01 AM.png

ICC programmer and developer, Photographer, artist and color management expert, Print standards and process expert.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines