• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Problème d'ouverture de fichiers

Community Beginner ,
Nov 11, 2022 Nov 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

depuis quelques temps, il m'est impossible d'ouvrir des fichiers avec photoshop 2023 (dernière version). Que ce soit avec le menu "fichier/ouvrir" ou en cliquant droit sur le fichier et en choissant "Ouvrir avec photoshop". Ou bien à l'aide de ligtroom.

Quant j'essaye d'ouvrir un fichier à l'aide d'une de ces méthodes, l'écran se fige et je ne peux plus accèder à aucune application. Même le "gestionnaire de tache" ne s'ouvre pas. Il faut que j'éteingne l'ordinateur avec l'interrupteur "mache/arrêt".

Je suis sous windows 10 familly dernière version.

 

Merci d'avance de vos réponses.

 

 

 

TOPICS
Windows

Views

434

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Beginner , Nov 11, 2022 Nov 11, 2022

Merci Mylenium,

 

j'ai trouvé. J'avais installé Nik collection. je l'ai desinstallé et ça fonctionne de nouveau.

Merci encore de ta réponse.

Votes

Translate

Translate
Adobe
LEGEND ,
Nov 11, 2022 Nov 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Without exact system info and the crash details from your event viewer we can't really tell you much. if it's realyl that disastrous you most likely have a serious system problem. Of course the usual steps still apply: Delete the preferences file, update your graphics driver, do a little housekeeping on the disk/ harddrive using the system cleanup utility.

 

Mylenium

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Nov 11, 2022 Nov 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Merci Mylenium,

 

j'ai trouvé. J'avais installé Nik collection. je l'ai desinstallé et ça fonctionne de nouveau.

Merci encore de ta réponse.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines