Textfeld liefert Fehlermeldung

New Here ,
Jun 27, 2022 Jun 27, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hallo, wem kommt's bekannt vor und kann mir bitte weiterhelfen:

" Ausgewählte Schrift beim letztem Vorgang fehlgeschlagen. Falls das Problem weiterhin besteht, deaktiviere die Schrift."

Ich möchte ein schlichtes Textfeld auf mein Foto legen. Dh. ich ziehe das Feld auf und möchte schreiben. Der Absatz/Schrift ist total in einander geschoben - ja, ich habe alle Einstellungsmöglichkeiten kontrolliert. Es ist auch gleichgültig, ob ich eine gekaufte Schrift oder eine Standartschrift wie bspw. Arial nehme - es kommt die gleiche Fehlermeldung. Ich habe nichts verändert, kein anderer war an meinem PC.

- aktuelle Version Photoshop 23.4.1

- Windows 10 Home 21H1

Hilfe!

Vielen Dank im Voraus!

lg.

TOPICS
Windows

Views

102

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

A screen shot of the issue would help.

Check out the Character panel, where character spacing, and more, can be adjusted. (Window > Character).

Screenshot 2022-06-27 at 10.03.59.png

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,

Copy link to clipboard

Copied

Hi @defaultk0wc23n0bazl, have you gone through this article to see if you can find a solution?

https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/troubleshoot-fonts-photoshop.html

Let us know if you still are having issues.

Thank you,

-- Cory

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,
Jun 28, 2022 Jun 28, 2022

Copy link to clipboard

Copied

well - that was it. THANK YOU! I thought i've been everywhere to check everything ...and it is that simple. Ok. ;))
But one more question: the "Zeilenabstand" = line spacing ?! has always been at "auto" per default and is now at 16pt. Every time i open a new text field, it is like that. So i'm wondering how i can re-set these settings and give them back to default?

thanks in advance!

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,
Jun 28, 2022 Jun 28, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Glad that worked @defaultk0wc23n0bazl. for your second question, try resetting the character, then restart Photoshop.

Screen Shot 2022-06-28 at 2.22.01 PM.png

Did that work?

-- Cory

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines