• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Hoe kopieer ik foto's naar adobe elements

New Here ,
Mar 12, 2021 Mar 12, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Ik heb een refurbished laptop en ben niet bekend met Adobe photoshop elements 2021 gebruikte altijd picasa

Maar hoe zet ik mijn foto's per map op adobe

Ik durf het niet allemaal te gelijk over te zetten omdat mijn vorige camera de datum niet of verkeerd was ingesteld

TOPICS
Problem or error

Views

108

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Participant ,
Mar 12, 2021 Mar 12, 2021

Copy link to clipboard

Copied

I can answer in dutch since i am also from the netherlands. so the text below is in dutch. Will advice to use english. 

 

Dat is nogal wat vrijblijvend wat je vraagt. Het is namelijk nogal wat om elements hemelaanl vanaf het begin op te pakken als je veel fotos hebt. Ik neem aan dat je met elements organiser wil gaan werken ? 
Ik kan je wel vertellen hoe ik het heb ingedeeld (al jaren) en dat werkt voor mij. 

Ik heb de foto's (de bestanden zelf dus) ingedeeld in een folder structuur op onderwerp (\vakanties, \oude fotoalbums, \wandelingen) etcetera. en daar dan fotoseries of verder onderverdeling onder. 

Die heb ik in de organiser dan ingelezen (via de folders) en darvan heb ik dan weer albums gemaakt waarbij ik dezelfde structuur heb aangehouden. 

 

Binnen de organiser kan je overigens de datum en de tijd aanpassen (naar een vaste waarde of foto's plus of min 1 uur als je bijvoorbeeld de zomer/wintertijd vergeten ben. 

Ik zou je het avies geven om eerst eens een setje van een aantal foto's en folders te nemen, die apart te kopieren naar een nieuwe (elements) folder op je computer en dan eens met een lege elements database te gaan spelen. inlezen, albums aanmaken, kijken wat er gebeurd en vooral, kijken of dat de manier van werken voor jou is. 

Als je dat onder de knie hebt, dan pas met het echte werk gaan beginnen, bijvoorbeeld door een hele nieuwe database te starten en alle foto's in te gaan lezen. 

 

Hopelijk heb je hier iets aan. (ow, en de meest gebruikte voertaal hier is engels. Dus als je meer antwoorden uit andere hoeken wil hebben, dan is het wellicht handig het in het engels te doen). 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Mar 13, 2021 Mar 13, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Dankjewel Edwin 

 

Hier heb ik zeker iets aan

Het wordt inderdaad een hele kus

Maar nogmaals bedanktG

Groetjes Marianne 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines