Welcome Dialog

Welcome to the Community!

We have a brand new look! Take a tour with us and explore the latest updates on Adobe Support Community.

[Locked] PSE 14 Aktivierung nach PC-Wechsel nicht möglich

Community Beginner ,
Jul 04, 2021 Jul 04, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Obwohl ich PSE 14 auf meinem alten Computer deaktiviert und deinstalliert habe kann ich die SW auf meinem neuen Computer nicht aktivieren. Ich habe die SW neu aus meiner Adobe ID heruntergeladen und auch die entsprechende Seriennummer verwendet. Ich bekomme die Meldung "Diese Seriennummer für Adobe Photoshop Elements 14 konnte nicht überprüft werden. Wenden Sie sich an den Support." Was kann ich tun, um die neu installierte SW zu aktivieren?

[Mod: Thread locked because double post.]

[Further discussion please here: PSE 14 Aktivierung nach PC-Wechsel nicht möglich!]

TOPICS
Problem or error

Views

104

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Adobe Community Professional , Jul 05, 2021 Jul 05, 2021
You need to contact Adobe directly. Here are regional phone numbers. Reach us by phone (adobe.com) If you wish to initiate a chat session, click on "Contact Us" at the bottom of this web page, Adobe Photoshop Elements Learn & Support

Translate

Translate
Adobe Community Professional ,
Jul 05, 2021 Jul 05, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Please post Photoshop Elements related queries over at Photoshop Elements

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Danke, erledigt.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Obwohl ich PSE 14 auf meinem alten Computer deaktiviert und deinstalliert habe kann ich die SW auf meinem neuen Computer nicht aktivieren. Den alten PC habe ich längst auf Werkseinstellungen zurückgesetzt und verkauft. Die SW PSE 14 habe ich neu aus meiner Adobe ID heruntergeladen und auch die zugeordnete Seriennummer verwendet. Ich bekomme die Meldung "Diese Seriennummer für Adobe Photoshop Elements 14 konnte nicht überprüft werden. Wenden Sie sich an den Support." Was kann ich tun, um die neu installierte SW zu aktivieren?

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines

Copy link to clipboard

Copied

You need to contact Adobe directly. Here are regional phone numbers.

Reach us by phone (adobe.com)

If you wish to initiate a chat session, click on "Contact Us" at the bottom of this web page,

Adobe Photoshop Elements Learn & Support

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Danke, mache ich.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines

Copy link to clipboard

Copied

You are welcome. Glad to help.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,
Jul 06, 2021 Jul 06, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Heute Nachmittag Adobe Support (Chat) kontaktiert, nach 5 Minuten alles o.k. Toller Support von Adobe!

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines