Highlighted

pixels et dpi

New Here ,
Oct 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

si sur photoshop je recadre une photo pour mon site internet en 1439X1439px il me la laisse en 300dpi. dois je changer les dpi en 75 ou cela ne change rien car seul les pixels compte pour le web? je precise que si je change le poids de mon fichiers ne change pas

TOPICS
Actions and scripting, Performance, Windows

Views

39

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

pixels et dpi

New Here ,
Oct 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

si sur photoshop je recadre une photo pour mon site internet en 1439X1439px il me la laisse en 300dpi. dois je changer les dpi en 75 ou cela ne change rien car seul les pixels compte pour le web? je precise que si je change le poids de mon fichiers ne change pas

TOPICS
Actions and scripting, Performance, Windows

Views

40

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Oct 16, 2020 0
Most Valuable Participant ,
Oct 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

DPI is just meta inrformation that tells a device how to interpret pixels in relation to actual physical dimensions. It's pretty much irrelevant for web use and of course just changing the DPI won't affect the actual file size - the full pixel data is still there. You would need to resize the image or change the compression settings to change any of that.

Mylenium

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Oct 16, 2020 2
Adobe Community Professional ,
Oct 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, seul le nombre de pixels est important pour le web.

Le DPI n'est important que pour l'impression, et en changer sans rééchantillonage (changement du nombre de pixels, pour une image et non des vecteurs) n'aurait pas non plus d'influence pour l'impression. Et créer des pixels en rééchantillonnant risque d'être détrimental à la qualité de l'image; la capturer avec assez de pixels est plus important. (mais trop de pixels à reduire fort n'est pas bon non plus...)

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Oct 16, 2020 1