• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Premiere Elements 2020 Clips ins Schnittfenster ziehen - Problem mit Audio Spuren

Community Beginner ,
Oct 22, 2023 Oct 22, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hallo

Ich bin kein Profi, habe aber schon viele Filme mit Adobe 12 und 2020 fertiggestellt. Es hat Alles bestens funktioniert. Jetzt will ich ein neues Video mit 2020 machen und habe plötzlich folgendes Problem. Wie bisher werden Aufnahmen über "Medien hinzufügen" und "Projektelemente" ins Schnittfenster gezogen. Allerdings geht das jetzt nicht wie bisher über die Spuren Video 1 und Audio 1  sondern es werden zusätzlich 5 Audiospuren belegt. Auch wenn ich zuerst die Leerspuren lösche werden immer wieder weitere Audiospuren geöffnet. Auf einem zweiten Computer mit Adobe 12  und identen Clips sind  nachwievor  nur die Spuren Video 1 und Audio 1 belegt. Bitte um Hilfe für die Lösung dieses Problems. DANKE

TOPICS
Audio , Error or problem , Import

Views

188

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

I will GUESS that your video has the extra audio tracks

Exactly what is INSIDE the video you are editing?
Report back with the codec details of your file, use the program below
Free program to get file information for PC/Mac http://mediaarea.net/en/MediaInfo/Download
- a MediaInfo tutorial https://youtu.be/Ivy9ckSX1M0
- when you analyze your file in MediaInfo and post a screen shot in the forum, do so in TREE view
- post your information IN your message, not as an attachment that someone would have to download

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

I have an older Panasonic camcorder that records in AVCHD with "Dolby Audio" surround sound.  It creates those extra tracks.   Adobe and Premiere Elements have moved away from "Dolby Audio".    I haven't worked with it for awhile, but your best bet might be to use the (free) program Handbrake to convert the AVCHD to ordinary 2 track audio.   You might also be able to reset the camera settings to a more common 2 track recording format. 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,
Oct 23, 2023 Oct 23, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Danke für die Tipps, ich werde mit "Handbrake" versuchen das Problem zu loesen.

Was ich nicht verstehe ist folgendes: ich habe mit Panasonic HDC-SD707 im Jaenner 2020 ein Video gemacht und mit PrE 2020 bearbeitet - kein Problem mit Audiospuren (auch mit MediaInfo ueberprueft).  Ein Video im September 2020 ist einmal normal in PrE2020 zu bearbeiten, naechstes Mal gibt es die Probleme mit Audiospuren. Videos aus 2021, 2022,2023 haben staendig die beschriebenen Probleme mit PrE2020.

Ich vermute, dass ein Update in dieser Zeit fuer PrE2020  die Ursache fuer diese Probleme ist???

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,
Oct 30, 2023 Oct 30, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hallo, der Tipp mit "handbrake" hat leider nicht funktioniert. Ich habe nochmals das Video aus 2020 und anschließend das Video aus 2023 bearbeitet und es kam wieder der gleiche Fehler (Windows 11 und PrE 2020) : Video 2020 ok mit einer Videospur und einer Audiospur im Schnittfenster, aber Video 2023 mit einer Video- und 5 Audiospuren. Da ich am zweiten Computer noch PrE 12 gespeichert habe und dort auch alles wie immer funktioniert, werde ich die Videos mit PrE 12 bearbeiten.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,
Oct 31, 2023 Oct 31, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

I am guessing you are seeing this:

bxd7kywo3ayt.png

Adobe is unable or unwilling to solve this issue

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Thank you for quick answer. File information with MediaInfo performed. I hope you can help me.

defaultdf4med66po0m_0-1698007745048.pngdefaultdf4med66po0m_1-1698007911776.png

defaultdf4med66po0m_2-1698008116609.png

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

That says Dolby, so do what Bill said

Also, I will GUESS the older PrE version works differently because it ignores what it can't use

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Engaged ,
Oct 31, 2023 Oct 31, 2023

Copy link to clipboard

Copied

I have no experience with Dolby Digital, but you may try to use AviDemux to convert audio tracks only. AviDemux can do that without re-encoding video. Just set Video Output to Copy and set some common audio codec e.g.mp3 for Audio Output

Avidemux - Main Page (sourceforge.net)

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines