• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

problemen met mts files

New Here ,
Mar 11, 2021 Mar 11, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Ik heb in deze corona tijd adobe premiere elements 2020 gebruikt voor het digitaliseren van al mijn films vanaf de jaren 60. Zo lang ik me beperk tot de mp4 modus werkt alles redelijk. Niet meer dan dat want handig vind ik de software beslist niet. Dat i.t.t. pinnacle Studio dat ik eerder gebruikte. In de tijd dat ik dat gebruikte hoorde ik altijd dat dat idioot, was want adobe premiere was het helemaal. Dat kan ik dus niet bevestigen. De oudere films capture ik eerst buiten adobe om tot avi bestanden. Ook mijn smalfilms zijn eerst omgezet tot avi met zelfs een betere kwaliteit dan video8. Al die avi's heb ik ik met adobe premiere verwerkt tot mp4 bestanden in 720x576 met een bitrate van 6 of 10mbs, welke perfect afspelen vanaf een NAS op mijn LG TV. Dat ziet er goed en zeer bruikbaar uit en die methode heb ik gevolgd voor video8, hi8 en digital8 recorder files. Dus alle bandjes. Nu is mijn laatste camera aan de beurt en daar verwachtte ik erg veel van. Immers, dat is nieuwere techniek en het uitgangspunt zou moeten zijn dat dat dan perfect werkt. Niet dus. Met eerder bewerkte films in mts uit pinnacle krijg ik sync problemen. Moet dus met speciale software demuxen en dan video en audio apart invoeren. Ellenlange wachttijden als je iets in het project wijzigt. Het uiteindelijke resultaat kan naar mp4 een kwaliteit opleveren zoals ik van de oude films heb gemaakt. Maar de mts uitvoer is echt een probleem. Nadat je de instellingen voor mts 1440x1080 25fps in bitrate 12-15 mbps hebt uitgevogeld blijkt dat adobe zelf niet muxt. Dus dat moet ik weer apart doen. En ja dan heb ik best een hogere kwaliteit film en speelt ook goed op mijn LG. Maar fast forward werkt dan niet. Kennelijk kan die LG dat alleen met mp4 want de output naar 1280x760 HD 10mbps in mp4 komt wel in de buurt qua kwaliteit en FFWD werkt op de LG. En dat terwijl een oude mts uit pinnacle 17 in 1920x1080 wel goed speelt op die LG inclusief FFWD. Maar om nu na die ervaring met 1440x1080 in adobe aan 1920 te beginnen dat trekt me dus echt niet. Klinkt dit herkenbaar?

TOPICS
Audio , Error or problem , Export , Import , Performance

Views

244

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Mar 12, 2021 Mar 12, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Met eerder bewerkte films in mts uit pinnacle krijg ik sync problemen.

Kan zijn dat Pinnacle iets anders omgaat met zgn mts bestanden.

 

mts uitvoer 1440 x1080 is geen gebruikelijke instelling.

Wanneer deze vanuit een Bluray instelling is genomen dan wordt er idd niet gemuxt. Dit heeft te maken met Dolby welke niet meer door Adobe wordt ondersteund.

Beste optie is H.264 in een mp4 container.

 

[graag in alineas schrijven, post is lastig te lezen]

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Mar 12, 2021 Mar 12, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hallo Ann, Bedankt voor het vlotte antwoord.

En sorry dat ik nog niet goed thuis ben in de etiquette van dit forum.

 

"Kan zijn dat Pinnacle iets anders omgaat met zgn mts bestanden."

Ja daar lijkt het wel op. In elk geval beter. Maar ik heb nu ook ontdekt dat Adobe met de scenes zoals die rechtstreeks uit de Sony zijn gekomen wel beter omspringt. Veel minder problemen. Ik vond opnames uit 2013 en toen was mijn Sony camera net 2 jaar oud. Om een of andere reden had ik de scenes van die zomervakantie nooit verwerkt. Die reden zal wel zijn dat mijn toenmalige apparatuur eigenlijk te oud was voor HD video. Daarom verwachtte ik nu erg veel van mijn nieuwe laptop en adobe software.

 

"Wanneer deze vanuit een Bluray instelling is genomen dan wordt er idd niet gemuxt. Dit heeft te maken met Dolby welke niet meer door Adobe wordt ondersteund"

Dat is een zwak argument als Adobe dat heeft aangevoerd. Want je hebt altijd een keuze om dolby aan of uit te zetten bij een bluray en dan is er nog steeds geluid. Ik vind dat eigenlijk net zo'n domme fout als het feit dat je bij het exporteren naar een avi-bestand de stereo sporen inwisselt voor een monospoor. Dat hoort ook niet maar gebeurt wel in premiere. Adobe heeft mazzel dat ik bij video's het geluid ondergeschikt vindt.

 

"mts uitvoer 1440 x1080 is geen gebruikelijke instelling."

Dat is vreemd. Omdat het een van de standaard instellingen is in mijn Sony camera. En ik ben gewend om bij export zoveel mogelijk de instellingen te kiezen waarin de opname is gemaakt. En ik vind dat producenten van camera's en producenten van software wel met elkaar moeten praten over standaarden. Kennelijk is dat uitgangspunt niet meer normaal vandaag de dag.

 

"Beste optie is H.264 in een mp4 container."

Ja daar ben ik dus ook achter maar het doet geweld aan mijn uitgangspunt dat je bewerkte video nooit moet uitvoeren en bewaren naar een mindere kwaliteit. Dat had ik dus echt niet van Adobe verwacht. En daarvoor mogen ze zich echt wel schamen. Ik ben blij dat ik deze software niet in de pro maar in de elements versie heb aangeschaft tegen ook nog een aanbiedingsprijs. Als dat niet zo was geweest voelde ik me behoorlijk b e z e i k t. (met spaties want ik heb inmiddels ervaren dat de acceptatie van taalgebruik in dit forum behoorlijk automatisch gecontroleerd wordt. Iets wat lang niet zo belangrijk is als goede performance van de software. Daar heeft adobe dus wel tijd voor)

 

Maar goed, daar kun jij allemaal niks aan doen. Vraagje, want ik heb gezien dat jij heel actief bent als expert op dit forum:
Weet je of ik problemen kan verwachten als ik naast adobe premiere elements ook de pinnacle studio software installeer. Ik ben best goed thuis in windows maar heb ook de ervaring dat bij videobewerking tamelijk onverwachte conflicten kunnen ontstaan.

 

Groetjes,
Huub Janssen

 

 

 

 

 

 

 

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Mar 12, 2021 Mar 12, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Het dolby verhaal is een kwestie van licentie en centen. Zelfde geldt voor de Pro versie.

Dolby wordt door windows ondersteund.

 

Dat avi naar mono exporteert vind ik ook niet goed. Heb het al diverse keren aangekaart.

 

Ik zou voor 1920x1080 kiezen in de camera, daar 1440x1080 een non square pixel aspect hanteert.

 

Ja daar ben ik dus ook achter maar het doet geweld aan mijn uitgangspunt dat je bewerkte video nooit moet uitvoeren en bewaren naar een mindere kwaliteit.

Dat doe je zo ie zo al daar H.264 of dat nu mts of een mp4 container is compressie hanteert.

Heeft niets te maken met of het Elements of de Pro versie is.

 

In principe kunnen beide programmas naast elkaar worden geinstalleerd. Maar je weet maar nooit.

En abosolute geen K-lite installeren.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Mar 13, 2021 Mar 13, 2021

Copy link to clipboard

Copied

"Ik zou voor 1920x1080 kiezen in de camera, daar 1440x1080 een non square pixel aspect hanteert."

Dat klopt. Daar staat hij nu ook op. Van de HD formaten die adobe hanteert als standaard zijn alleen 1920x1080 en 1280x720 in de AR 16:9  van breedbeeld.

Alleen: in 2011 had ik te oude afspeelapparaten en editsoftware. Ik heb wel af en toe 1920x1080 gebruikt maar het was dan een hele toer om daar wat van te bakken (DVD). Vaak kon ik de preview niet eens zien en gokte ik maar wat. Daarom heb ik ook alles in de originele scenes en compilaties op hoogste Q bewaard. Voor pensioen, corona en nieuwe laptop 🙂 Ben nu helemaal af van de DVD

 

"Dat doe je zo ie zo al daar H.264 of dat nu mts of een mp4 container is compressie hanteert."

Bedankt voor de info. Ik wist nog niet dat mts ook een container format is. Ik dacht dat het de moderne versie van de DV-avi was. Hoewel ik wel berekend had dat die per uur minder gigs verbruikt dan DV-avi. Dus ik had het wel kunnen weten. Het maakt dus niet uit of ik de H264 (want daar was ik al achter dat die het beste is) in een mts of mp4 steek? Gewoon de H264 met 1920x1080 in hoogste bitrate (bij mijn camera 22mbps) in de mp4 bewaren dus. Voor het afspelen op TV zit ik vast aan 1280x720 vanwege de FFWD funktie maar dat is ook al geweldig beeld om naar te kijken.

 

Ann, ik ben blij dat ik via deze weg met jou hierover kan sparren. Nooit te oud om te leren. Ben wel benieuwd of je ook nederlandstalig bent. Want met mijn post in het NL mikte ik op reactie van Nederlanders. En jij bent de enige die reageert, dus NL is ondervertegenwoordigd hier?

Vorig jaar ook al in het engels gepost, maar dat is zo vermoeiend. Dat van K-lite wist ik dus nog 🙂

Ik denk dat ik windows opnieuw installeer en dan zowel adobe als studio installeer. Gebruik deze nieuwe laptop toch alleen nog maar voor videobewerking.

 

Groet,

Huub Janssen

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Mar 13, 2021 Mar 13, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Ik heb je een PM gestuurd.

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines