• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Premiere elements bildspel

New Here ,
Jan 21, 2019 Jan 21, 2019

Copy link to clipboard

Copied

hej.

jag vill göra ett bildspel i Premiere Elements.

Har skapat bildspelet men hur ska jag spara bildspelet för att kunna ta upp det på nytt och fortsätta göra

ändringar och lägga till nya bilder.

1. Hur sparar jag?

2. Hur startar jag på nytt för att kunna göra förändringar?

3. Hur kan jag lägga till text /typsnitt i en bild?

4. Finns det nya visnings-Teman att ladda hem?

5. Hur ändrar jag visningstid för en bild?

mvh

hans Sehlstedt

[personal info deleted by mod, Email signatures and personal information | Adobe Community

Views

197

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Participant ,
Jan 21, 2019 Jan 21, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Hej,

Börja med frågan hur man skapar bildspelet med hjälp av medierna (bilder, video, tillgängliga ljud). Detta kan uppnås från Elements Organizer 2019.

Allt du behöver göra är att starta Elements Organizer. Som standard kommer du att vara i Media room, om inte byta rum till Media från People, Places eller Events.

Detta visar alla dina media.

Välj bilder eller videoklipp du vill använda i bildspelet. Gå till Skapa och klicka på SlideShow (första alternativet i Skapa meny).

Detta kommer att använda din Media och skapa ett standard bildspel för dig. Det kan ta en minut eller två.

På vänster sida av bildspelfönstret hittar du alternativet för att redigera bildspelet, med hjälp av media, tema och ljud.

Du kan lägga till bildtext, lägga till / ta bort alla media, ändra tema, lägg till / ta bort ljudet och spela med det.

1. För att spara, kan du välja spara> spara som (videokvaliteten kan inte ändras med det här alternativet). Om du vill ändra kvaliteten goto export> Exportera video till lokal disk och ändra kvalitet.

2. När du har sparat det visas det i Elements Organizer. Om du vill göra ändringar igen. Högerklicka på Bildspel och välj Redigera. Detta öppnar bildspelfönstret igen och du kan redigera det.

3. I bildspelfönstret hittar du Media-alternativet på vänster sida, det ger möjlighet att lägga till text Slide och Add caption. Detta kommer att tjäna purpopse.

4. Det finns som standard 6 teman tillgängliga, du kan använda dem helt enkelt genom att välja tema och klicka på ansökan.

5. Om det finns videofil kan du trimma videon. Men I arrangören kunde jag inte hitta ett alternativ för att ändra visningstiden.

Allt detta kan uppnås i Premier Elements, men för varje måste du utföra en viss åtgärd.

Välj bilder och video. Gå till Skapa> Instant Movie. Du kommer att bli ombedd att chosse temat.

I Quick Room hittar du alternativ för att lägga till media, ljud, tillämpa effekter etc. Med hjälp av tidslinjen kan du ändra sekvensen, trimma, variera visningstiden etc.

Hoppas det här hjälper

Tack

Prakash

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jan 22, 2019 Jan 22, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Hej!

Tack för en mycket bra beskrivning.

Jag ska testa mera och återkommer senare.

Mvh

Hans

22 januari 2019 kl. 07:10, "KumarPrakash" <forums_noreply@adobe.com (mailto:forums_noreply@adobe.com?to=%22KumarPrakash%22%20<forums_noreply@adobe.com>)> skrev:

Premiere elements bildspel

created by KumarPrakash (https://forums.adobe.com/people/KumarPrakash) in Premiere Elements - View the full discussion (https://forums.adobe.com/message/10883558#10883558)

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jan 22, 2019 Jan 22, 2019

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hej!

Se bifogat dokument:

Hans

22 januari 2019 kl. 07:10, "KumarPrakash" <forums_noreply@adobe.com (mailto:forums_noreply@adobe.com?to=%22KumarPrakash%22%20<forums_noreply@adobe.com>)> skrev:

Premiere elements bildspel

created by KumarPrakash (https://forums.adobe.com/people/KumarPrakash) in Premiere Elements - View the full discussion (https://forums.adobe.com/message/10883558#10883558)

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines