• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Masque d'opacité rectangle qui n'est pas droit / Opacity rectangular mask who isn't straight

Community Beginner ,
Aug 08, 2023 Aug 08, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,
J'utilise Premiere Pro 2023, et je suis sur windows 10.

J'ai remarqué qu'un bug arrive souvent. Voilà comment le reproduire :
Quand je vais dans "Opacité" dans les controles d'effets, et que je clique sur le masque carré, un petit masque réctangulaire apparaît. Mais c'est lorsque j'essaye de l'agrandir que le bug apparaît. Je sélectionne deux points, je maintiens avec le clique gauche de la souris et je presse Shift pour agrandir le côté du rectangle de manière à ce que les angles restent droits. Parfois ça fonctionne comme ça devrait, mais d'autres fois ce n'est pas tout à fait droit. Ça s'aimante très subtilement sur un angle d'à peu près 3°.
J'espère avoir été suffisement clair. Est ce que c'est déjà arrivé à quelqu'un d'autre ?
Si ce bug est vérifié, ça serait super d'Adobe répare ça !
Merci.
-----------------------------

Hello,
I use Premiere Pro 2023, I'm on windows 10.
I noticed that a bug happen regulary. Here's how to reproduce it :
When I go to "Opacity" in the effect controls, and click the square mask, a small rectangle mask appears. But it's when I tries to expand it that the bug shows up. I select two points, hold left click, and press Shift to expand the side of the rectangle but in straight line. Sometimes it work as it hsould, but sometimes it's not perfectly straight. I kinda snap to a subtle angle, like 3°.
I hope I was clear enought. Does it happen to anyone else ?
If it's a verified bug, it would be great that Adobe fix that !
Thank you.

Bug Unresolved
TOPICS
Graphics

Views

74

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
1 Comment
Community Expert ,
Aug 08, 2023 Aug 08, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

This issue has been around for a long time and still has not been fixed.

Votes

Translate

Translate

Report

Report