• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
1

Temps de réponse lent et affichage récurrent de "ne répond pas"

Community Beginner ,
Aug 21, 2023 Aug 21, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à tous,
Depuis quelques temps Premiere Pro 2023 (version 23.0.6 build 65) fait des micros bloquages qui rendent l'utilisation particulièrement fastidieuse. 
Notamment, quand je dérushe un clip et que je fais In et Out de la section que je désire, puis, quand je j'utilise "," pour poser ma sélection directement sur la imeline de ma séquence, c'est là que ça bloque le plus longtemps. PP met plusieurs secondes avant de réagir, la barre supérieure affiche "ne répond pas", cela dure plusieurs secondes avant de se débloquer et que ma sélection apparaisse sur la timeline.
Je n'ai rien changé de particulier dans ma configuration, j'utilise le même type de fichiers qu'habituellement dans des conditions identiques.
J'ai remarqué ce dysfonctionnement il y a envion un mois, je n'arrive pas à me souvenir si ça correspond à une mise à jour de PP ou de windows qui pourrait expliquer cela.
D'autres que moi seraient-ils confrontés à ce problème et si oui, avez vous des solutions pour y remédier ?
Merci d'avance pour vos réponses

Bug Unresolved
TOPICS
Performance or Stability , User experience or interface

Views

89

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
6 Comments
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

if the previous version of Premiere did not display this problem, revert to it as a workaround.  I've attached a screen grab showing how to do this in the creative cloud app..    and to help us troubleshoot the problem, Please tell us your system specs: OS version, Premiere version, amount of RAM, Hardware specs including graphics card and your source properties and sequence settings.  Updates often make greater demands on the hardware so the specs may give us a clue as to what's causing the problem...    Also, have you tried resetting your preferences and clearing your caches?  These steps can often hep performance issues.  

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

install other premiere version.png

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Merci pour votre réponse
voici mes specifications systeme
Windows 10 professionnel (build 19045.3324)
64Go RAM (54go alloué à Adobe Creative)
3 écrans
Carte graphique : Nvidia RTX A4000
Premiere Pro 2023 version 23.6.0 (build 65)
Les sources que j'utilise sont habituellement des mp4 en full HD 1080p dans des séquences aux mêmes réglages (1080p 24fps ou 25 fps, ou parfois 23,976fps)
J'ai bien entendu effacé le cache mais ça n'a rien changé.
Je vais voir si je parviens à revenir à une version précédente de PP et si ça résoud le problème.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

There have been reports of issues working with multiple screens.  As a troubleshooting step, try working with just one screen and see if that makes a difference.   If that improves things, I think there are some solutions. 

MP4's are heavily compressed and are not ideal for editing.  Try transocding to what's called a mezzanine format like prores.  You can also use a proxy workflow which will allow you work smoothly but will reference the camera original files when exporting...  

If any of this is not clear, post back with questions..  

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Merci encore pour votre aide,
J'ai ré-installé la version précédente de PP et cela semble fonctionner correctement pour le moment. Y compris avec mes 3 écrans.
Cela fait plusieurs années que je fais mes montages à partir généralement de fichier mp4 (Il serait long d'expliquer la raison) et tout fonctionnait parfaitement bien jusqu'à récemment.
Je vais rester pour le moment sur la version 23.5.0 (build 56) qui semble donc maintenant fonctionner.
J'installerai peut-être la prochaine mise à jour quand elle sera disponible, en tout cas je sais que la version 23.0.6 build 65 n'est pas satisfaisante pour moi.
Merci encore pour votre aide

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

glad you got things up and running and thanks for following up on your problem.    Not everyone does.  Can't emphasize how useful a proxy workflow is, so you might want to give it a shot to see if it solves the problem in 23.6.   Updates often make greater demands on system resources so, it's possible that future updates may not solve your problem...  Of course, sometimes things do it fixed with further updates...    I still have a functional 2012 macbookpro (which I can't update past Premiere 2022).  About 4 or 5 years ago, an update broke the lumetri scopes and this was acknowledged by adobe as a limitation caused by the hardware (if I remember correctly).   A couple of updates later, the scopes returned...    

Votes

Translate

Translate

Report

Report