Copy link to clipboard
Copied
Bonjour à tous,
Depuis la mise à jour 2025, j’ai remarqué qu’Adobe Premiere Pro occupe beaucoup plus d’espace sur mon disque dur. Avant la mise à jour, il utilisait une taille similaire aux autres logiciels Adobe, mais maintenant il prend environ 9 Go, ce qui me semble anormal.
J’ai déjà tenté plusieurs solutions :
Malgré tout, l’espace occupé reste le même. Auriez-vous des suggestions ou des idées pour résoudre ce problème ?
Merci d’avance pour votre aide !
Copy link to clipboard
Copied
How does it look if you use a file explorer and look? I get 3.92 GB for Pr 2023 and 3.99 GB for Pr 2025.
If i go to Win 11's Settings > Apps > Uninstall apps i see 9.15 GB for Pr 2023 and 4.94 GB for Pr 2025.
Odd...
Copy link to clipboard
Copied
It looks like this if i use a file explorer. So I don't understand why I see 9Go on settings app
Copy link to clipboard
Copied
Not sure here, but maybe Settings > Apps > Uninstall apps in Win 11 also include the Adobe files added here: C:\Program Files\Common Files\Adobe (3.99+5.39=9.38)
But, not all those files will be uninstalled by only removing Premiere Pro so maybe not correct after all...
Copy link to clipboard
Copied
Una opción sería que borres el cache de la computadora (incluido los archivos ocultos)
Es algo que me paso hace algunas tiempo.
Salu2
Copy link to clipboard
Copied
How do I clear my computer's cache pls?
Find more inspiration, events, and resources on the new Adobe Community
Explore Now