Problème de colorimétrie à l'importation

New Here ,
May 12, 2022 May 12, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 

j'ai un macbook air 2020, la dernère mise à jour première pro, après avoir désinstallé l'application, rénitialiseré les paramètres, le problème reste le même: lors de mon import de fichier, la couleur est complètement différente de celle d'origine. Je n'arrive pas à trouver une solution depuis presque un an... J'ai regardé dans les reglages de la séquence, réglage du projet-généralités, mais rien ne change, je n'arrive pas à retrouver la bonne couleur. Je vais joindre à ce post 2 images, celle avec les couleurs d'origine et celle après avoir été importer dans le logiciel. 

Merci beaucoup.

En esperant une réponse qui reglera ce problème qui est très dérangeant. 

Bonne soirée

Lou Gallego 

TOPICS
Import

Views

307

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Tout en sachant que ce genre de problème à principalement lieu lorsque les fichiers ont une bonne qualité (iphone 12 et +) ou en 4K.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

This is probably an issue of color space ... the phone is probably recording HLG, an HDR form.

Go to the clips in the Project panel, right-click/Properties, and check for the color space.

If HLG, the select one or more clips, right-click, Modify/Interpret Footage, and go to the new color management tools at the bottom and set the Override option to Rec.709.

Neil

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

thank you very much for your answer, but the problem still persists, if you have other ideas I am all ears...

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Sorry but still not, I did everything that is said...

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines