• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

las aplicaciones de adobe no me reconoce una fuente (avenir) ayuda!

New Here ,
Feb 01, 2021 Feb 01, 2021

Copy link to clipboard

Copied

me pasarn un proyecto por trabajo que era como la base para producir muchos videos con el mismo formato solo cambiando las imagenes y lo que decian los graficos escenciales, estos grafics estaba escritos en la fuente '' avenir '' y sus distintas variaciones. me descargue el proyecto y la tipografia que me pasaron, la converti al formato open type o algo asi que es una de las que acepta adobe y me la descargue en mi equpo, me meti en el proyecto y me decia que tenia que remplazar las fuentes avenir por otras porque no las hubo en el dispositivo, despues las añadi al apartado de fuentes de creative cloud, me fije y no sirvio, tampoco cerrar todo, cerrar secion y desoues reiniciar la compu.

estoy en laptop, windows 64 bits, todo actualizado a la ultima version, las fuentes estan en el formato completo, las tengo instaladas en fuentes de creative cloud y en la compu. nada funciono ayuda por favor! no sirven las fuentes en ningun otro programa como ilustrador.

 
TOPICS
Error or problem

Views

341

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Feb 02, 2021 Feb 02, 2021

Copy link to clipboard

Copied

are you working with a mogrt that you bought?

if yes, you have to check if the mogrt author enabled font change.... 

if you have after effects, you can open the mogrt as an AE project and enable font variation

from there, then export the mogrt again

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Mar 31, 2023 Mar 31, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hi, 
Try this, it worked for me.
Dico Local,  Archivos de programa Adobe > Adobe Illustrator >  support files > Required > Fonts. 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines