• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
Locked
0

I was recently billed $29.99 for my second month - can I cancel with no penalty?

New Here ,
Feb 16, 2018 Feb 16, 2018

Copy link to clipboard

Copied

I was recently billed $29.99 for my second month of service. I got the first month free. I have not downloaded any images yet. I would like to cancel because I will not be reimbursed by my employer for the service. Can I still download the 10 free images and the 10 I've just been billed for, then cancel without a penalty? I read on your website that if I cancel within 14 days of the second billing cycle for this type of membership (first month free), I won't have any problems with cancellation fees. Thanks.

Views

717

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Adobe Employee , Feb 19, 2018 Feb 19, 2018

Hi Konni

Your subscription shows as cancelled.

Thanks

Bev

Votes

Translate

Translate
New Here ,
Feb 18, 2018 Feb 18, 2018

Copy link to clipboard

Copied

I have the same problem, but I don't have a option to cancel plan

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Feb 19, 2018 Feb 19, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Hi CigarDigital

Your subscription shows as cancelled.

Thanks

Bev

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Feb 18, 2018 Feb 18, 2018

Copy link to clipboard

Copied

I have same problem too!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Feb 19, 2018 Feb 19, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Hi Konni

Your subscription shows as cancelled.

Thanks

Bev

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Feb 19, 2018 Feb 19, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Hi DPars

Yes, that's correct.  As per the subscription terms for the first month free offer, if you cancel within 14 days after the beginning of the second month's billing cycle, you'll be refunded.  There will be no cancellation fee either.

Legal subscription terms | Adobe

Thanks

Bev

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 04, 2019 Apr 04, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Please, I also wanted to cancel and I didn't used anything. Only in my first month. Its my second month and I want to cancel without any fee. Please cancel.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jun 16, 2023 Jun 16, 2023

Copy link to clipboard

Copied

I have not used this service, nor am I aware of ordering it.  How can I contact Adobe to get a full refund.  This is the first month that I've been billed.  A shock!  Maybe the fact that I'm 80 years old and not technically aware is the biggest problem.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jun 16, 2023 Jun 16, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Adobe does not sign you up for subscriptions. You must have clicked something to agree to the Free Trial and/or sucscription; and you would have received an email confirming that subscription.


You should contact Adobe Stock directly to try to negotiate a reduced cancellation penalty. Instructions for cancelling the subscription are shown here. 

https://helpx.adobe.com/stock/kb/cancel-membership-subscription-stock.html

To reach a Customer Support agent, use the contact info at the bottom of the page.

Jill C., Forum Volunteer

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jun 17, 2023 Jun 17, 2023

Copy link to clipboard

Copied

@Jill_C ,

Customer service can't be reached by e-mail.

 

@Carolyn30553304viq1 ,

 

Sorry for that, but I'm sure that you did tick somewhere the 30days free stock subscription service. It converts automatically into a paid service, and you can cancel free of charge during the first 14 days of your paid service. After that, you have an annual subscription that you need to cancel before the end of the year, if you do not want to reconduct the subscription for a second year. If you cancel early, you will need to pay half of the remaining due as an early termination fee. 

 

Try first the link, Jill provided to cancel. If that works, you will get an e-mail confirming the cancel and if you are in the 14-day-window, you will get a refund.

 

This said, you may contact Adobe customer care, an check with them, what Adobe can do for you. Adobe customer care can be contacted by beginning a secure chat session at https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen. Pop-up blockers need to be disabled, you need to accept cookies! If the chat window fails to open, or is non-responsive, use a different device and/or browser to start the interaction.


For support via Twitter:
https://twitter.com/AdobeCare

(see also here: https://community.adobe.com/t5/creative-cloud-services/how-to-contact-adobe-support/td-p/11875703 or here
https://community.adobe.com/t5/account-payment-plan/how-to-contact-adobe-support/td-p/11843852)



Important: Adobe does NOT contact you unsolicited by e-mail or direct message. If you get contacted by direct message from a person, claiming to be an Adobe employee, look at that profile and look, if they bear the “Adobe Employee” marking under their name. Adobe support does not use Skype to give you support.


If in doubt, ask the forum.

 

ABAMBO | Hard- and Software Engineer | Photographer

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Jun 19, 2023 Jun 19, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

It appears you have canceled your recurring Acrobat subscription.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Resources
Buy Adobe Stock
Getting Started