Question sur la revente de mes photos depuis Adobe stock.

Community Beginner ,
Mar 21, 2020 Mar 21, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à tous, 

Après quelques recherches, je viens de m'apercevoir qu'une de mes photos présente sur la banque Adobe stock est revendue imprimée par un site tiers pour une somme astronomique. Je voulais savoir si c'était légal ou pas. Cette photo étant mon maigre Best seller, je suppose que ce site l'a vendu a plusieurs reprises. Touchant 0,67 centimes par vente et sachant qu'elle est revendu 250€, est-ce légal ? Ou ai-je un recours pour percevoir une rémunération plus juste ? Merci d'avance et bon confinement à tous. 

TOPICS
Licensing

Views

100

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Mar 23, 2020 Mar 23, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hello,

It's possible it is an Adobe partner, but you would need to provide us with more details in order for us to know for sure. What is the Stock asset and what is the third party site?

EBQ

EBQ

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

HI, thanks for your reply. 

The website where you can find my work : https://wallsheaven.com/wall-murals/prime-%C3%A0-la-conversion-plaques-d'immatriculation-A144833502

My stock asset is : N° 265338441

Best regards. 

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,

Copy link to clipboard

Copied

Thank you. I'll pass this on to the appropriate team.

EBQ

EBQ

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,
Mar 24, 2020 Mar 24, 2020

Copy link to clipboard

Copied

From the researching team:

Thank you for reaching out to Adobe about your concerns.

Adobe provides several ways to offer your Works for license per the terms of your Adobe Stock Contributor Agreement, including via Adobe’s API partners.  Adobe has confirmed that https://wallsheaven.com/ is an authorized API partner.  Please review your Contributor Agreement and if you still believe that your Works were provided for license in error, please re-submit to copyright-stock@adobe.com

Thank you for your continued engagement and understanding.

EBQ

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Thank you for your reply. 

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

Il me semble bien que c'est légal. C'est un site partenaire à Adobe. Ils payent à Adobe une commission et Adobe te paye ta part. Ils impriment ça en grand format et je n'ai pas regardé les prestations et peut être que ce n'est pas correcte du point de vue morale, mais légalement tu n'y peux rien faire.

Pour éviter ça, il faut returer ses photos du site Adobe stock. Tu dois alors faire ton propre site et vendre tes photos toi même.

En plus, tu n'as aucune certitude que tes ventes sont générées exclusivement par ce revendeur.

ABAMBO | Hard- and Software Engineer | Photographer

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Thank you for your reply.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Community Professional ,
Mar 25, 2020 Mar 25, 2020

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

You're welcome.

ABAMBO | Hard- and Software Engineer | Photographer

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Resources
Buy Adobe Stock
Getting Started