Lizensierung

New Here ,
Feb 18, 2021 Feb 18, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hallo zusammen,
ich habe eine Standardlizenz eines Bildes gekauft und möchte sie auf meinen Kunden übertragen. Kann mir jemand erklären wie das geht?

Danke

TOPICS
Licensing

Views

25

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,
Apr 14, 2021 Apr 14, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Der Kunde muss die Lizenzbedingungen von Adobe (oder Deine eigenen, welche mindestens so einschränkend sein müssen, wie die von Adobe) akzeptieren. Du darfst das Bild anschließend nicht für eigene Projekte oder andere Kunden nutzen.

Am besten ist es, wenn der Kunde Dir zusichert die Lizenzbestimmungen von Adobe zu akzeptieren und die Übertragung der Rechte entsprechend bestätigt. Falls Du natürlich Deine Quellen geheim halten möchtest, solltest Du eigene Lizenzbedingungen schreiben. Denke aber daran, dass diese juristisch einwandfrei sind.

Look here for more information on licensing: https://community.adobe.com/t5/stock/links-for-licensing-terms/td-p/11366788
(Disclaimer: As always with licensing, this is my interpretation of the rules. I think they are correct and advice is based reading and interpreting the licence terms and on fair use for both the buyer and the artist/stock company, but I cannot rule out that my interpretation is wrong. I'm not an Adobe employee).

Regards, Abambo
Hard- and Software Engineer and Photographer.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines