Locked

¡¡No dejan quitar la renovación automática en los planes anuales!! - PÉSIMO SERVICIO

New Here ,
Jun 05, 2019 Jun 05, 2019

Copy link to clipboard

Copied

He intentado hablar con el servicio de atención al cliente de Adobe Stock porque quiero cancelar la renovación automática de mi plan anual. Y su única respuesta es que tengo que cancelar el plan anual para quitar la renovación automática. Eso, conlleva un recargo del 50% aparte de quedarte sin el servicio. Me parece lamentable que no pueda acabar mi suscripción sin renovar automáticamente; es un intento de que la gente no se dé cuenta y cobrarles otro año entero, porque si cancelas el plan te penalizan con un recargo.

Según me han dicho si puedo hacerlo 30 días antes de que acabe mi suscripción y en los términos no se indica que esto sea así. Debería poder quitar la renovación automática en cualquier moemnto. Básicamente me han dicho eso, porque a un mes de acabar no te cobran penalización por cancelar. No parece que quieran dar a sus clientes la libertad de elegir si renovar o no, jugando así con que alguno no se entere en el momento apropiado y se vea atado a ellos un año entero más.

¡¡¡¡¡SERVICIO Y ATENCIÓN LAMENTABLE!!!!!

Views

662

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct Answer

Adobe Community Professional , Jun 05, 2019 Jun 05, 2019
Discussion successfully moved from Adobe Creative Cloud to Adobe StockThe indications are correct. You can cancel anytime, but you will need to pay 50% of the remaining due as early cancellation fee. If you cancel the last month of your subscription, you have fulfilled your contract and there is no fee to pay. In all cases you can use the service for the remaining days of the month.I agree, it would be useful to have a button to switch of auto-renewal. But Adobe sends an e-mail before to remind ...

Translate

Translate
Adobe Community Professional ,
Jun 05, 2019 Jun 05, 2019

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Discussion successfully moved from Adobe Creative Cloud to Adobe Stock

The indications are correct. You can cancel anytime, but you will need to pay 50% of the remaining due as early cancellation fee.

If you cancel the last month of your subscription, you have fulfilled your contract and there is no fee to pay.

In all cases you can use the service for the remaining days of the month.

I agree, it would be useful to have a button to switch of auto-renewal. But Adobe sends an e-mail before to remind you of the upcoming renewal.

Please note that when you cancel, you will loose all unused credits so best is to use them all before (the last day of the subscription).

Regards, Abambo
Hard- and Software Engineer and Photographer.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines