• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Terms of license for a book writter

New Here ,
May 16, 2021 May 16, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hello, 

 

I need the help of Adobe community to clarifying a specific case that i don’t found in the different topics. 

 

I’m a totally amateur artist, fond of graphics, who only realized some little projects for myself, family and friends. 

Recently, a friend of mine who is currently writing a book about her different trips around the world, asked me if i could help her creating pretty maps of the countries she has visited, so that the readers easily visualize her journey. 

The book will be printed in maximum 15000 copies. It’s a book that deals with « the pleasure of traveling with your dog », in which she give tips, enhance places that welcome our four-legged friends ect. Evidently, no politics, no adult content, borderline subject or anything which could be considered as a prejudice … 

 

According to what i read and understood about Adobe Stock terms of license, a standard license seems to be OK. But as I said before, i never did any project which was intended for sale, so i’m asking myself if I can include some Adobe Stock illustrations on these maps, and if yes, with which license and under which conditions ? Should i buy a credit pack or a one month subscription ?  

 

Thank you for your answers (and sorry for my English, i come from France).

TOPICS
General , Licensing , Terms of use

Views

140

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
May 17, 2021 May 17, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

 

Si la valeur principale du livre est constituée par les actifs sous licence, vous aurez besoin d'une licence étendue. Si la valeur, cependant, est le livre et les informations publiées ici et les images sont décoratives pour rendre le livre agréable, une licence standard est plus que suffisante.

Je vous suggère d'estimer le nombre d'images dont vous avez besoin (vous pouvez utiliser les aperçus pour construire le modèle) et ensuite de prendre l'abonnement/le pack qui correspond le mieux à vos besoins et qui est le plus économique pour vous.


Regardez ici pour plus d'informations sur les licences : https://community.adobe.com/t5/stock/links-for-licensing-terms/td-p/11366788
(Avertissement : comme toujours en matière de licence, il s'agit de mon interprétation des règles. Je pense qu'elles sont correctes et que les conseils sont basés sur la lecture et l'interprétation des conditions de licence et sur l'utilisation équitable tant pour l'acheteur que pour l'artiste/la société de gestion de stock, mais je ne peux pas exclure que mon interprétation soit erronée. Je ne suis pas un employé d'Adobe).

 

ABAMBO | Hard- and Software Engineer | Photographer

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
May 18, 2021 May 18, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Je vous remercie d'avoir pris le temps de me lire et de me répondre, je prends acte de vos réserves, vos éclarcissements sont cependants clairs car vous avez bien cerné l'objet de ce illustrations, qui seront potentiellement inclues dans des compositions pour "égayer un peu le livre". Pour l'estimation, je pense utiliser des "pack d'icones/ illustrations" qui suffisent amplement en complément. Je dirai au maximum 3 packs, desquels j'utiliserai environ 10 icones / illustrations. 

 

Merci encore.  

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
May 18, 2021 May 18, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Bonne chance. Comme j'ai dit : on peut utiliser les aperçus avant d'acheter. Pas besoin de se procurer de plus de licences que nécessaire.

ABAMBO | Hard- and Software Engineer | Photographer

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Resources
Buy Adobe Stock
Getting Started