• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

problème d'affichage de l'interface

New Here ,
May 18, 2018 May 18, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je viens de m'acheter une Surface Pro 4, et j'ai un souci d'affichage avec photoshop CC 2018

J'ai vu pas mal de discussions concernant les icones trop petite ou le texte trop petit, mais de côté là tout va bien, malheureusement, chez moi c'est l'image en elle même qui est très petite ce qui rend le travail a effectuer vraiment difficile vu que si je zoom sur l'image, je ne vois plus mon travail en qualité optimal.

Ne sachant pas si je suis clair.

Ce que j'ai :

moi.jpg

Ce que je devrais avoir :

m2.png

Je sais que les deux version de photoshop sur ces images ne sont pas les mêmes, mais j'ai demandé à une amie de me faire un screen afin d'illustrer mon problème. Chez moi, on a l'impression que mon écran est immense alors que je n'ai qu'une petite surface... Je me doute que le problème provient de la très haute résolution (2736 x 1824), et j'ai essayé de passé en 1280 x 800 mais ça me déforme tout mon écran au final ce qui n'est vraiment pas mieux 😕

J'espère être clair dans mes explications, et j'espère surtout que l'on trouvera une solution

Merci d'avance pour ceux qui sauront peut-être m'éclairer sur mon problème.

Views

3.1K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe
Community Expert ,
May 19, 2018 May 19, 2018

Copy link to clipboard

Copied

You are showing two different Photoshop version screen captures.  One from your Surface pro 4 and one from a Mac.

Adobe Photoshop scaling works differently on Windows then on a Mac.    Adobe's Photoshop Windows scaling had many issues.  These issues were fixed. With new Windows 10 updates  and Photoshop CC 2018 version 19.1.   Adobe Photoshop Windows scaling uses features in Windows 10 and scales its UI the Scaling percentage you set in your Windows 10 Display(s) scaling setting.

Photoshop Scaling should work correctly on your Surface Pro 4 running the Current Windows 10 build 18-3 and Photoshop CC 2018 version 19.1.+.

JJMack

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
May 19, 2018 May 19, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Comme je l'ai précisé, je sais que les deux screen donnés ne vienne pas de la même version ni d'un même ordinateur, c'est une amie qui m'a fait le second pour me permettre de montrer mon problème. Cela ne change en rien le fait que travailler sur l'interface visible sur la Surface Pro est impossible ainsi. L'image affiché est trop petite pour travailler dessus correctement, et si je viens à zoomer afin de mieux voir, cela pixelise, ce qui est normal vu qu'on zoom, et travailler dessus est tout aussi impossible.

Mais s'il s'agit là de l'affichage normal de photoshop sur la surface pro, et qu'il n'y a aucun moyen de mieux voir son travail, alors très bien, je trouverai, malheureusement, un autre logiciel qui me permettra de faire le boulot sans ce problème là 😕

Merci tout de même pour votre réponse.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
May 19, 2018 May 19, 2018

Copy link to clipboard

Copied

The UI on both Window and Mac should be the same size when Photoshop scaling is working correctly.  I do not know what Photoshop version you are using  or windows you are using. On  your Surface pro 4 you should be using Windows version 1803 and Photoshop CC 2018 version 19.1.4.   On windows Adobe Photoshop UI scaling only scale  Photoshop UI. Image displayed is not scaled. That way Photoshop Image zooming can display your image actual pixels using your display's native high resolution.  The image will be smaller them what you would see on low resolution displays.  I do not know If MAC Photoshop also scale the image displayed or what resolution your friends Mac display has. Do they have a high resolution display on their Mac. Your Surface pro 4 has a high resolution Display Image zoom to 100% actual pixels will display smaller on a high resolution display the the will on a low resolution display.

You posted a scaled down version of their Mac screen capture.

JJMack

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
May 20, 2018 May 20, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Ma version de windows est le windows 10 professionnel 1803, et photoshop est la version CC 2018 19.1.4 en effet.

Si je comprends bien ce que vous dites, tout fonctionne très bien tel que c'est ainsi, c'est une conséquence normal de la haute définition de mon écran ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
May 20, 2018 May 20, 2018

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

In you set your Windows Display scaling percentage to some value higher then 100%.  The valid range is 100% to 400%.  My displays on this machine are low resolution displays I set them to 100%.  High resolution displays  need a higher value.  On  my other Workstation I have a 24" 4K Display with a 185DPI resolution I set that Display to be scaled 175% or 200%

JJMack

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines