Skip to main content
Participant
July 22, 2025
Question

Creative Suite 6 weiterhin nutzen

• July 22, 2025
  • 1 reply
  • 189 views

Ich weiß nicht, ob ich mit meiner Frage hier richtig bin. Wenn nicht, wäre ich für einen Hinweis zur richtigen Stelle dankbar. 

Ich habe vor Jahren eine Student / Teacher Version der Creative Suite 6 für dauerhafte Nutzung erworben. Aufgrund einer Überspannung sind auf einen Schlag meine Rechner zu einem Totalschaden geworden. Ich konnte also meine Lizenzen nicht mehr abmelden. Bei einer Neuinstallation erhalte ich jetzt die Fehlermeldung, die Zahl der zulässigen Computer sei erschöpft, ich möge erst einen anderen Computer deaktivieren. Wenn ich die alte Platte in einen neuen Rechner einbaue, wird eine ungültige Lizenz bemängelt. 

Nach Auskunft des telefonischen Kundensupports hat er keine Möglichkeit mehr, die Reservierungen zurückzusetzen. Aber ich könnte in der Community eine Lösung erhalten.

Was ich in der Suche gefunden habe, klingt nicht positiv. Aber hat vielleicht doch jemand eine Lösung?

.  

1 reply

claudio zavala jr.
Known Participant
July 22, 2025

Hi Peter! Hope I understood your question correctly. This article walks through how to recover licenses from inoperable devices. 

https://helpx.adobe.com/enterprise/using/recover-sdl-licenses.html

Feel free to reach out again if you have any more questions 

Participant
July 23, 2025

Hi Claudio! Many thanks, You got my problem perfectly right! 

Well, we don't have an enterprise license at our University, but single student/teacher licenses as needed. And I can't log into the Admin Console as described in the first part of the article.

I hope, the downloadable adobe-licensing-toolkit lets me manage my single license from my local workstation. Unfortunately, I'm today on a conference and can try it not before tomorrow.  Reading from the how-to article, I'm wondering, how the program knows about my license key.  Do I have to do a complete new installation on my local machine at first? I am very excited to see if I can achieve something positive tomorrow.

Thanks a lot!! 

Community Manager
July 23, 2025

Let me look into your follow up question and get back to you. Enjoy your conference