Skip to main content
Known Participant
September 15, 2017
Question

LENSPROFIELEN VERDWENEN IN CAMERA RAW

• September 15, 2017
  • 2 replies
  • 789 views

Goede namiddag. Ik heb een  nieuwe windows computer aangekocht en Camera Raw, Photoshop en Bridge zijn geinstalleerd op mijn nieuwe computer. In de drop-down box van camera raw zijn voor camera en lensprofielen er maar een paar vermeld alhoewel mijn camera en lenzen ondersteund worden door Adobe. Ik heb mijn oude computer (ook een Windows) nog in mijn bezit en de hierboven vermelde programma's zijn nog geinstalleerd. En daar heb ik geen probleem om camera en lens aan te duiden. Ik heb deze namiddag veel gelezen over gelijkaardige problemen maar spijtig genoeg heb ik het probeem nog niet kunnen oplossen. Hoe moet ik de drop down boxes voor cameras en lensprofielen terug in camera raw krijgen op mijn nieuwe computer?

Het gaat over Sony cameras (sony ilce-a7rii  en sony a58) en onderstaande lenzen

Lensprofiel

Merk: Sony FE

Model: Sony FE 24-70 F4 ZAOSS

Profiel: Adobe (Sony FE 24-70 F4 ZAOSS)

Lensprofiel

Merk: Sony

Model: Sony DT 18-1365 F3.5-5.6 SAM

Profiel: Adobe (Sony DT 18-1365 F3.5-5.6 SAM)

Deze profielen kan in via drop-down boxes in camera raw van oude computer aanduiden, in nieuwe computer niet.

Hoe krijg ik de dropdown box voor lens merken en modellen in camera raw geplugd op mijn nieuwe windows computer?

Alvast bedankt,

Vriendelijke groeten

Christine De Vos

This topic has been closed for replies.

2 replies

Jeff Arola
Community Expert
Community Expert
September 15, 2017

What version of photoshop and windows are you using?

Have you tried Help>Updates in photoshop to get the newest camera raw plugin for your version of photoshop?

Known Participant
September 15, 2017

Thank you so much for your answer.

I checked and photoshop is version 2017.1.1. Camera raw is 9.12.1.790 version. My understanding is that these are the latest versions. I am paying a monthly fee and I always have the latest upgrades.

Should it help if I uninstall photoshop and camera raw and re-install the programs? I am really missing my lensprofiles and on my old computer all my cameras and lens profiles are still in the drop down menu in camera raw. The reason for switching computers is that my old one is not powerful enough to cope with the big raw files in photoshop. I recently switched to a full frame camera with much bigger files.

Thanks for your follow-up,

Kind regards,

Christine

kglad
Community Expert
Community Expert
September 15, 2017